Rift i penisstreng - hvordan få den til at hele op?

Vis spørgsmål

Hej.

For et år siden fik jeg en lille rift i min penisstreng, og det blødte rigtig meget. Nu er det sket igen, men denne gange har jeg fået en fordybning i den, og strengen virker meget tynd. Der skal næsten ingen ting til, før den springer op igen, og det er lidt, som om den fordybning ikke vil hele op igen til normal tykkelse.

Vi har holdt pause med sex i 2-3 dage for hver gang, det er sket, hvilket er sket 2-3 gange. Hjælper det at holde en længere pause, eller hvad tænker du? Vil den hele op igen til normal tykkelse? Bare en ganske let berøring fik den til at springe igen..

Jeg håber, du kan hjælpe

Hilsen den bekymrede, 22år

SVAR:

Kære du

Jeg vil anbefale, at I holder en noget længere pause med samleje, fx 1-2 uger. Der skal god tid til, for at penisstrengen kan hele op

Hvis det ikke løser problemet, bør du overveje at søge læge, der vil tage stilling til, om en urinvejskirurg bør kigge på det.

Andreas Hoff