Pinligt at brystvorter ikke er stive - er det normalt?
Hej, jeg er 15 år. Det jeg vil spørge om er, at jeg gerne vil have sex, men synes, det er pinligt, fordi mine brystvorter er ikke stive. Er det helt normal eller hvad?
Sofia, 15 år

SVAR:
Kære Sofia!
Normalt at brystvorter ikke er stive
Det er helt normalt, at éns brystvorter ikke er stive. Som regel bliver de mere eller mindre stive, når de bliver rørt ved. Når du spørger, som du gør, kommer jeg til at tænke på, om du mon har set nogle meget struttende, stive brystvorter i pornofilm? I så fald synes jeg, det er vigtigt at fortælle dig, at stort set alt, hvad du kan se i pornofilm, er kunstigt, og har absolut intet med virkeligheden at gøre! Så lad være med at sammenligne din krop med deres! Du er skabt unik og smuk, præcis som du er!
Hvornår er man klar til sex første gang?
Det er meget forskelligt, hvornår man er klar til at have sex første gang, og vi har mange artikler her på adamogeva.dk, der handler om, hvordan man passer godt på sit sexliv, og får en god start. Så jeg vil håbe, at de også kan hjælpe dig, til at passe godt på dig selv!
Værd at vente på
Pas godt på dit sexliv
Vejen til god sex
Du er også meget velkommen til at læse nogle af vores andre svar – søg fx på ”sex første gang”
Kærligst
Lotte