Mødt sød dreng over nettet - for lang afstand - hvad gør jeg?
Hej! Jeg har mødt en sød dreng over nettet:-). Vi bor en time og en halv fra hinanden ! Vi har skrevet i lang tid:-) Han skrev så forleden, at vi nok ikke kunne få et forhold til at fungere, pga afstanden:-(, men ingen af os har lyst til at opgive det forhold, vi har til hinanden :-) er rigtig forelsket!
Hvad skal jeg gøre! Vil ikke miste ham! :-(
(Min mor ved godt, at vi skriver sammen)
Kh anonym ! 13 år

SVAR:
Kære Anonym
Tak for dit spørgsmål.
Sød dreng
Den dreng, som du har mødt via nettet, og som du har skrevet med i lang tid, har nu meldt ud, at I nok ikke kan få et forhold til at fungere p.g.a den fysiske afstand, men ingen af jer har lyst til at opgive det.
At kende hinanden
Teenageårene, som du lige er påbegyndt, er bl.a også tid for venskaber, nærhed og fortrolighed. Du føler det måske som om, der kun er ham, du kan have denne nærhed / fortrolighed med. Der er en stor glæde ved at have fundet én, du kan regne med og betro dig til. At skrive sammen ( via nettet) kan være en god måde at lære hinanden at kende på. I kan udveksle interesser, og fortælle lidt hver især fra jeres hverdag.
For stor afstand
Men når afstanden er stor, og han ikke mener, det kan fungere, synes jeg, han melder ærligt ud. Det kan være, I "bare" skal fortsætte med at skrive sammen og med tiden se, hvordan jeres venskab udvikler sig. Måske er det bedst i den form, det har nu, og så må du vente og være tålmodig. Det tager tid at have et forhold på denne måde. I må tage udgangspunkt i begge jeres følelser.
Det er rigtig godt, du har fortalt din mor om din ven. Det vil også have betydning for dig, hvis I en dag alligevel bestemmer jer for at mødes trods afstanden, at du kan fortælle hende om det.
Jeg vil gerne, du læser:
Flirt - den vilde jagt efter en kæreste
Flirt over nettet - hvad gør jeg, når min mor er imod vi mødes?
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
Jeg ønsker dig alt godt.
Kh Lise H. Thuesen
Leksikon
Læs mere her
Er du glad for dig selv?