Mistet kontakten - hvordan kommer jeg over ham?
Hej, jeg er en pige på 12. Jeg har et problem med en, jeg er forelsket i. Det er en lidt lang historie og jeg vil gerne vide, hvordan jeg kommer over ham.
Jeg mødte ham en dag sidste sommer. Vi begyndte at snakke meget sammen, og efter et godt stykke tid begyndte jeg at tænke, at han måske godt kunne lide mig, men der er dog et problem, da han ikke er dansker men hollænder. Vi taler engelsk sammen.
Men så mistede vi kontakten og jeg har ikke set ham eller snakket med ham siden, og nu er jeg rigtig ked af det. Han begyndte også at virke lidt ligeglad med mig, inden vi mistede kontakten.
Jeg vil gerne se ham igen og snakke med ham igen og alligevel ikke, da jeg bare gerne vil over ham, men jeg er stadig lidt lun på ham. Hvad skal jeg gøre og hvad kan hjælpe til at komme over ham.
Håber du/I kan hjælpe :)
MVH mig:), 12 år

SVAR:
Kære pige på 12
Hvordan kommer du over ham? Jeg tror, at du kommer over ham ved at bestemme dig for, at det ikke skal fylde dine tanker mere. Det kan være, at han er din første forelskelse, og derfor kan det måske være svært at give slip, men prøv alligevel. Jeg er sikker på, at du vil møde en sød dreng igen - også en, som bor tættere på.
Du nævner selv, at han virkede ligeglad til sidst, og det kan også være tegn på, at han ikke ønskede at holde kontakten mere. Måske synes han også, distancen gjorde det svært at holde kontakten kørende.
Du er 12 år og det hele står foran dig. Tag og nyd tiden med dine pige- og drengevenner. Hvis du bruger mere tid med dine klassekammerater mv., tror jeg automatisk, at du vil få andre ting at tænke på.
Så mit råd er, at du ikke skal sidde og vente på en mail og tænke at din tid er for dyrebar til at vente på en mail fra Holland. Brug din tid og din energi der, hvor du er og bor nu.
Læs eventuelt disse artikler, jeg tror de kan give dig nogle gode inputs:
"Plusser" ved at vente med at få en kæreste
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
Håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen Katrine Graversen
Leksikon
Læs mere her
Er du glad for dig selv?