Mega tvivl!! - hvorfor reagerer hun, som hun gør?

Vis spørgsmål

Heej adamogeva:) - jeg er en ung fyr.. Kommer direkte til sagen med detaljer. Jeg arbejder sammen med en pige i en handelsvirksomhed, hun er dog 1 år ældre end mig. I starten, da vi lærte hinanden at kende, ville hun hele tiden have min opmærksomhed, men da jeg fandt ud af, at hun havde en kæreste, holdt jeg en afstand fra hende.

1 måned eller der omkring var hun lidt sur over, at jeg ikke altid svarede hende eller hjalp hende på arbejdet. Derefter begyndte jeg at tale og have det sjovt med hende igen... Men så snart jeg begyndte at interessere mig for at tale med hende, begynder hun at skifte adfærd, hun gentager tit de ord, som jeg ikke udtaler korrekt, derefter griner hun.. Og så piller hun hele tiden ved sin mund enten bider eller bruger hånden. Hun kan sommetider også godt finde på at slå mig. Hun efteraber også mig, feks. hvis jeg var tæt på at vælte, ville hun gøre sådan her " hvem er jeg nu" og så prøver hun at efterligne mig i det og griner derefter...

Hun kan godt lide at drille mig og fremvise ting, som hun godt kan selv! Spurgte hende for et par dage siden, om hvor hun havde købt en parfume (fordi hun dufter godt). Hun kom helt op at køre med glæde, fordi jeg spurgte om en ting? Derefter spurgte hun ind til, om jeg skulle købe den til min kæreste, og jeg fortæller så, at jeg ingen kæreste har - så spørger hun, hvem jeg ellers skal købe den til, med mindre jeg ikke selv skal bruge den. Hun får ikke et svar på det. Jeg sagde bare, at jeg skulle købe den til en.. Derefter siger hun, vi ved godt, at du køber den til mig.. Og jeg fortsætter så joken. Til sidst fortæller hun så, at hun håber, at hvem jeg så køber den til bliver glad.

Alt det her foregår kun på arbejdspladsen, vi har ikke skrevet til hinanden kun ting som bytte vagt osv., fordi hun stadig har en kæreste?

Venlig hilsen Thomas, 17 år

:) på forhånd tak

SVAR:

Hej Thomas

Tak for dit brev til Adam & Eva

Det tager meget energi at gå med tvivl i sindet, hele tiden at tænke skal-skal ikke? Hvad betyder det eller det?

"Mega tvivl", skriver du, men uddyber ikke nærmere, hvad du er i tvivl om i forhold til hendes signaler og opførsel. Du fortæller heller ikke, hvad det gør ved dig og hvad du ønsker i forhold til denne pige. Så jeg har forsøgt at læse det ”mellem linjerne” og håber på, at jeg rammer rigtig.

Kærestepotentiale??

Du starter ud med at nævne, at hun er et år ældre end dig og at du selv ændrede adfærd, da du fik at vide, at hun har en kæreste. Det får mig til at tænke, om du overvejer, om I kunne blive kærester. Er du mon i tvivl om, hvorvidt det kan gå at være kærester, hvor pigen er ældst. Dertil kender jeg mange par, hvor dette ikke er et problem. Det er vigtigere, at I modenhedsmæssigt er jævnbyrdige, og at I har nogle fælles interesser, gerne mere end fælles arbejdsplads.

... eller blot en god ven?

Du fortæller, at du holdt afstand og holdt op med at tale med og hjælpe hende, da du fandt ud af, at hun havde en kæreste. Dertil vil jeg sige, at det er ok at have pigevenner og at hjælpe og tale med kvindelige kollegaer, uden at se dem som potentielle kærester. For at have et godt miljø på arbejdspladsen, er det vigtigt, at man taler sammen, hjælper hinanden og at der er plads til humor og jokes.

Flirter hun?

Måske har hendes søgen efter opmærksomhed fra dig haft karakter af: ”skal vi ikke være kærester”, og så er det da ikke underlig, at du bliver i tvivl om hendes hensigter, når hun har en kæreste.

Måske vil hun gerne ud af sit nuværende kæresteforhold og så bruge dig som ”pause, eller nyt og spændende”

...eller søger hun blot at blive set

Kan hun være typen, som har behov for meget opmærksomhed og altid ønsker at være i centrum, ellers bliver hun pigesur? Måske er der slet ikke flirt i hendes søgen efter opmærksomhed, men et uopfyldt behov for at blive set.
Måske er hendes selvværd så ringe, at hun gør sig bedre ved at rakke ned på dig.

Hvad gør hendes opførsel ved dig?

Ud fra dit brev, kan jeg ikke fornemme, om du kan lide hendes drillerier, men måske synes du, det er træls, også at hun slår og efteraber dig.
Hvis hendes drillerier generer dig, vil jeg udfordre dig til at tage en snak med hende, hvor du fortæller, hvad drillerierne gør ved dig. Tænk efter om det er sjovt eller tangerer det mobning?

Du kan ikke læse hendes tanker, og hun kan ikke læse dine, så må du undersøge sagen, snak med hende, spørg evt., hvordan det kan være, hun ændrer adfærd og efteraber dig på en sarkastisk måde.

Hvis du oplever, det tangerer mobning, kan det være godt, at have en 3. person med i samtalen evt. jeres chef, en tillidsrepræsentant eller en arbejdsmiljørepræsentant.

Du beskriver, at det hele kun foregår på arbejde ikke via mobil.
Måske er hun usikker på, hvordan hun skal skabe og vedligeholde kontakt, så hun benytter flirt og nedgørelse, og når I ikke ser hinanden, tænker hun ikke på dig, derfor ingen sms`er.

Måske er du vild med hendes drillerier, og den flirt, der kan være deri, måske drømmer du om, at hun bliver din kæreste?
Du kunne overveje, hvilke ønsker du har til en kommende kæreste, opfylder hun få eller mange af ønskerne. Eller dufter hun bare godt?

Hvad vil du gerne?

Det spørgsmål, må du stille dig selv, og lyt efter dit inderste ønske, og handl dernæst på en måde, så du kan leve med konsekvensen af det.

Jeg sender nogle links, der måske han være hjælpsomme for dig, til at komme ud af din mega tvivl.
ellers må du skrive igen…
Kærestepotentiale… eller en god ven?
Flirt - den vilde jagt efter en kæreste
Flirter han bare eller vil han mere?
Er smask forelsket i kollega - hvad gør jeg?
Forelsket i bedste veninde og vil ikke miste hende - kan I hjælpe?

Med venlig hilsen
Birgit