Masser af porno ingen sex - hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Hej.

jeg har været sammen med min nuværende kæreste i 1½ år. Vores sexliv er fantastisk, dog er der næsten intet af det. På det sidste har der slet ikke været noget sex. Jeg prøver at give lyst ved at komplimentere hende, give massage, være romantisk med mad og stearinlys. Men når vi kommer til soveværelset, ja så siger hun, det må vente til i morgen.. Og i morgen bliver altid til næste uge osv. osv.

Hun bruger så min bærbar, når jeg arbejder (arbejder nogle gange aften/nat). Her kan jeg se, hun ser porno næsten altid, når jeg er på arbejde.

Har spurgt om hun så porno, hvortil hun svarer nej. Så hun vil ikke snakke om dette ... Hvad skal jeg gøre ???

M, 19 år

SVAR:

Kære M

Først vil jeg gerne takke dig, fordi du skriver til AdamogEva.dk. Jeg synes, det er flot, at du bringer et så vigtigt og sårbart emne på banen, og jeg håber, du kan få glæde af de følgende råd.

Jeg vil begynde med at sige, at du umiddelbart har grebet din kæreste rigtigt an ift. at forsøge at få hende til at få lyst til sex med dig. Du har forsøgt at se hende, være romantisk og har givet hende massage. Hvorfor ser hun så alligevel bare porno alene i stedet for at have sex med dig? Jeg ved det ikke præcist, men måske er det fordi, hun har sværere ved at få seksuel nydelse og orgasme, når I er sammen, end når hun er alene. Måske er hun vant til at røre ved sig selv til en orgasme, men har ikke fået vist dig, hvordan du kan gøre det på hende.

Vigtigt at kunne tale om det seksuelle

Du er nødt til at insistere på, at I får talt om det, også selvom hun umiddelbart ikke vil tale om det. Det er helt forkert, at hun ser porno i stedet for at være sammen med dig.

Du kan let stimulere hende ved at røre først blidt og langsomt på hendes klitoris og siden hurtigere og lidt hårdere. Hun må vise dig, hvor det er rarest, at du rører hende.

Du kan måske få noget ud af at læse de her artikler om sex, hvor begge mærker nydelse:
Sex den første tid - i praksis
Vejen til god sex

Sex er et kærlighedssprog

Hvis der er andre forklaringer på, hvorfor hun ser porno, er det også vigtigt, at det kommer frem, og du må forklare hende, at det at se porno også er en slags utroskab. Det seksuelle, I har, skal være mellem jer, og ikke noget I dyrker hver for sig. Det adskiller jer. Den seksuelle akt er med til at bringe et par tættere på hinanden – ja, forene dem. Hvis du kan forklare hende de dybder i det seksuelle, kan hun måske forstå, hvorfor det er noget, I skal have sammen og ikke hver for sig. På AdamogEva.dk tror vi på, at sex hører hjemme i ægteskabet. Måske kunne det være en overvejelse for jer at gifte jer som en del af det at komme tættere på hinanden.

Jeg håber, du får en god snak med din kæreste, og at I både finder en måde at være sammen på, der tilfredsstiller jer begge nok til, at ingen af jer tyer til porno, men også at I tør at gå dybere ind i jeres forhold både følelsesmæssigt og venskabeligt.

Du/I kan måske også få noget ud af at læse vores artikel om, hvordan sex hænger sammen med følelser: Sex og følelser.

I vores tema om porno, kan du finde svar til andre, der oplever noget af det samme.

Kærlig hilsen fra
Lise Berggren Smidt