Lille klump i skindet på pungen, hvad kan det være?

Vis spørgsmål

Hej,

Jeg har forsøgt at finde svar, men ikke helt fundet det, jeg synes, jeg har brug for.

Midt på pungen, men i skindet, har jeg en lille klump, der ikke er på testiklerne, som er normalt bløde. Den er måske 0,3 cm. og rund. Den føles bruskagtig. Ingen smerter.

Hvad kan det mon være, og er det noget, jeg bør reagere på og søge lægehjælp?

Anonym, 24

SVAR:

Hej

Det lyder ikke alvorligt. Det er svært at afgøre, hvad det kan være ud fra en skriftlig beskrivelse. Der er mange hårfollikler og talgkirtler på pungen, og de kan af og til svulme op. Hvis du er bekymret, kan du kontakte din egen læge mhp. undersøgelse. Men som sagt lyder det normalt og ikke alvorligt, idet det er udenfor testiklerne og er blødt.

Mvh Boje Ehmsen