Kompliceret forhold – skal jeg flytte til ham eller lade det fade ud?
Hej. Jeg er en ung pige, som har en ny kæreste fra Nordjylland, jeg bor selv i midtjylland. Jeg har skrevet med ham i en to måneder. Og vi har kun været kærester i en uge, men de to måneder har føltes som et forhold.
Han vil gerne have, jeg flytter op til ham, og jeg vil rigtig gerne, men han er en meget pigeglad type. Jeg har hans koder til internettet, men ingen piger har skrevet til ham, og han har ikke skrevet til nogen, føler mig stadig usikker men samtidig sikker på ham.
Er meget forvirret, for jeg elsker ham rigtig højt, men afstanden gør mig forvirret, hvad vil I gøre?
Flytte op til ham? Jeg har tit set ham, også i weekenderne, han bor for sig selv.
Skal jeg gribe chancen, når den er der? Eller lade den fade ud? Fordi jeg er usikker, når han er så langt væk? Og har snakket om hans fortid med piger, som er med til at tænke, om han gør det samme ved mig som dem?
Håber virkelig på en hjælp. :-(
Hilsen den forvirrende århusianer, som evt. bliver Nordjyde?
Bette, 17 år

SVAR:
Kære forvirrede århusianer
Jeg synes, du opstiller et lidt forenklet spørgsmål. Skal jeg tage chancen eller lade dette forhold fade ud?
Der er jo også andre muligheder.
Se tiden lidt an
Jeg synes, det er meget hurtigt at overveje at flytte sammen. I har ikke kendt hinanden særlig lang tid, og kun været kærester en uge. Det vil være mest naturligt at lade tiden gå lidt. At I lærer hinanden meget bedre at kende. Det er en stor beslutning at flytte op til ham, hvis det viser sig, at jeres forhold ikke holder.
Jeg kan ikke se, hvorfor det så betyder, at du skal lade forholdet fade ud. Du kan vel også bruge den næste tid på at lære ham meget mere at kende. Du skriver, at han er pigeglad. Hvad det helt betyder, skriver du ikke, men ved at bruge mere tid som kærester, vil du kunne finde ud af, hvad det betyder.
Du har hans koder
Du skriver, du har hans koder for at kunne tjekke, hvad han skriver med piger. Jeg synes ikke om den måde at tjekke hinanden. Du skal kunne stole på ham uden at gå ind på hans facebook. Hvis han elsker dig og vil have dig, så skal du kunne stole på ham. Hvis ikke du kan det uden at have hans koder, så vil jeg tage det som en form for advarsel. Det er netop også dette, der gør, at I skal lære hinanden mere at kende.
Hvorfor mon det skal gå så hurtigt?
Er det noget, han siger, at hvis ikke du flytter op til ham, så ved han ikke, om han vil være kæreste? Så langt er der jo heller ikke mellem midt og nordjylland.
Som du kan se, så synes jeg, du skal slå koldt vand i blodet. Se tiden meget mere an. Lær hinanden meget bedre at kende. Hvis han ikke vil vente på det, så er han måske ikke den rigtige at være kæreste med.
Du skriver ikke noget om, hvor gammel han er, om I er jævnaldrende eller om han er noget ældre end dig, for det kan jo også give nogle overvejelser.
Læs evt. lidt mere her på siden - her er et forslag:
Netdating - nøglen til kærlighedens port
Venlig hilsen
Steen Kruse