Knude over testikel - hvad kan det være?

Vis spørgsmål

Hej.

Jeg er en 13-årig dreng med en lidt mærkelig knude over min venstre testikel. Min venstre testikel klemmer også og gør ondt. Er bange for hvad det kan være (lidt bange for kræft).

Så hvis I vil være søde at skrive, hvad I tror det kan være

M, 13 år

SVAR:

Kære M

Dit spørgsmål ligner det her spørgsmål: Noget underligt over min venstre klunke – er det kræft?

Det lyder ikke som kræft. Infektion i bitestiklen kan jeg ikke helt udelukke, men jeg tror mest, det drejer sig om en slags brok, som jeg beskrev i ovenstående svar.

Hvis det ikke forsvinder i løbet af en uge, synes jeg, du skal få det undersøgt af din læge. Hvis du har feber, skal du gå til læge med det samme.

Venlig hilsen
Lars Dysager