Kan jeg bare invitere hende ud at spise?

Vis spørgsmål

Hej adamogeva

Jeg har skrevet med en pige i fem dage, og jeg ved ikke, om det er for tidligt at invitere hende ud og spise?

Det er første gang, jeg har villet invitere en pige ud.

Jeg vil gerne vide mere om hende, og jeg føler, at jeg får mere ud af det ved at invitere hende ud end ved bare at skrive sammen. Og om hun måske er kærestepotentiale, eller hun ville blive en god veninde.

Med venlig hilsen

SVAR:

Hej J!

Tak for dit spørgsmål til os. Det er altid spændende og dejligt, når man oplever at have god kontakt med en sød person.

Forskel på at skrive sammen og mødes

Du skriver, at du har haft kontakt med en pige gennem fem dage og ønsker at invitere hende ud. Det synes jeg, lyder som en rigtig god idé! Der er stor forskel på at skrive sammen og være sammen i virkeligheden. På skrift mister man ofte noget af betydningen, fordi man ikke kan høre måden, noget bliver sagt på og heller ikke kan se personens ansigtsudtryk. Ved at mødes bliver der god mulighed for at have en samtale, hvor du virkelig kan få en fornemmelse for, hvem hun er, og hvad hun indeholder.

En uformel date

Når det er sagt, synes jeg, du skal overveje, hvad du inviterer hende ud til. Med kun fem dage, hvor I har skrevet sammen, kan det måske virke lidt voldsomt at blive inviteret ud og spise. Jeg vil i stedet anbefale dig at spørge hende, om hun har lyst til at komme med ud og drikke en kop kaffe, få en is eller noget lignende. Det virker mere uformelt, og dermed er der måske større chance for, at hun tager imod din invitation.

Du kan måske få noget ud af at læse artiklen Få mere ud af dine vennesamtaler.

Jeg vil bare ønske dig al mulig held og lykke med at invitere hende ud. Jeg håber, det bliver en god oplevelse for jer begge – uanset om hun er kærestepotentiale eller venindepotentiale.

Med venlig hilsen
Charlotte