Kan ikke trække forhud ned over glansen - hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Hej.

Mit problem er, at jeg ikke kan trække min forhud ned over glansen overhovedet. Og det ligner, at halvdelen af min forhud er vokset fast på min penis.

1. Er det noget, som kan opereres uden en stor operation eller hvordan?

2. Hvis man får fjernet hele forhuden, vil man så miste følelsen i penis på længere sigt?

3.Kan det passe, at der er en masse blodårer på forhuden?

Mvh R, 19 år

SVAR:

Hej R

Hvis forhuden ikke kan komme helt tilbage, behøver det ikke at blive opereret. Det gør man kun, hvis det er et problem for dig, der gør, at du vil igennem en operation. En sådan operation er en ganske lille operation, som er meget almindelig.

Hvis man får fjernet hele forhuden, vil følelsen på penishovedet blive lidt "hærdet", men man vil stadig have en god følesans. Og ja, der er mange blodårer i forhuden.

Hvis du ønsker en vurdering, skal du tale med din egen læge om at blive henvist til en urolog, som kan vejlede dig i, hvad en operation vil indebære, og hvordan det vil foregå.

Roland