Kæreste skriver sødt til andre – hvad gør jeg?
Hej... jeg er en dreng på 14 år, som har en kæreste på 16. Jeg elsker hende rigtig meget, men hun skriver med en anden dreng, hvor de sender <3 og :* til hinanden, mens hun er kærester med mig! Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg vil ikke give slip på hende, men vil heller ikke have en kæreste, som går og skriver sødt til andre dreng...
HJÆLP! Vil rigtig godt vide, hvad jeg skal gøre!
N, 14 år

SVAR:
Kære N
Det er dejligt at elske en anden, men det kan også være udfordrende. Du skriver, du ikke ved, hvad du skal gøre, fordi din kæreste skriver med en anden dreng og tilføjer nogle tegn, som du ikke synes er passende, når hun er kæreste med dig.
Vigtigt at turde tale om både det gode og det svære
For det første ved jeg ikke, om du har snakket med hende om, hvad du har set på SMS’erne. Det er vigtigt for alle slags forhold, at man kan kommunikere og tør tale med hinanden om både glade og mere frustrerende oplevelser.
Stil spørgsmål uden at anklage
I det her tilfælde er det vigtigt, du fortæller hende, at du har set nogle SMS’er, hun har skrevet med en anden dreng, og spørger hende, hvad hun mener med de søde tegn, hun skriver. Giv hende tid til at fortælle fra hendes side uden at anklage hende eller mistænke hende.
Fortæl hvad det gør ved dig
Det er også vigtigt, du fortæller hende, hvad de sms’er, hun skriver til en anden dreng, gør ved dig, og at du ikke synes, det er passende med de søde tegn osv. Fortæl hende igen, hvor meget du holder af hende, og at du synes, I skal snakke om det her for at styrke jeres forhold. Husk at være ærlig og åben og stille spørgsmål i stedet for at anklage. Jeg håber, I får en god snak og fortsat god kommunikation.
Du kan læse mere i det her artikler:
Flirt – den vilde jagt efter en kæreste
Min kæreste er utro
Her kan du læse svar til en pige, der har gjort det samme som din kæreste og fortryder: Utro via mobil – hvordan vise ham, det ikke sker igen?
Med venlig hilsen
Mary Madsen