I tvivl om han kan lide mig – hvad gør jeg?
Hej.....Jeg er en pige på 15, som er lidt i tvivl, om min forelskelse kan lide mig? :( Jeg mødte ham en sommer, da jeg var i sommerhus med nogle veninder.
Det startede en aften, hvor vi besluttede os at gå ned på legepladsen og sidde ved vandet. Det viste sig, at der var en gruppe drenge i sommerhus, som også var nede ved legepladsen. I starten sad vi i hver sin ende af legepladsen, så mig og mine veninder sad og små snakkede om dem. Vi blev enige om, at ham her drengen så vildt sød ud.
Drengene begyndte at bevæge sig over mod os, og det endte med, at vi kom i god snak med dem. Den aften fik han også mit nummer. Hjemme i sommerhuset snakkede vi næsten kun om dem, og jeg følte mig måske lidt ny forelsket<3
Vi snakkede med dem den weekend, vi var i sommerhus, og da vi kom hjem, skrev jeg en masse med ham drengen. Han fortalte, at han synes, jeg var rigtig pæn/lækker og virkede rigtig sød, og der begyndte vi at skrive "<3" i vores beskeder til hinanden. Vi var skam også blevet venner på Facebook.
Efter jeg havde fået ny mobil, og jeg ikke havde hans nummer mere, så skrev vi lidt over Facebook. Vi besluttede at mødes til en lokal begivenhed her i Februar. Det var rigtig hyggeligt. Jeg var sammen med de andre piger, som havde været med i sommerhus den sommer. Men han mente ikke, han kunne huske dem. Han kunne kun huske mig. Da jeg kom hjem dagen efter, opdagede jeg, at jeg havde fået hans nummer. Men havde været så fuld, at jeg ikke kunne huske det :o
Vi besluttede, at vi skulle være sammen på valentiensdag, og vi begynde at skrive lidt hjerter til hinanden igen.. men dagen før valentiensdag kunne jeg ikke få fat på ham, og jeg skulle have at vide af ham, hvilken bus jeg skulle tage hjem til ham. Men han svarede ikke. Så da jeg vågnede valentiensdag, havde jeg fået en sms, hvor der stod, at han først kunne på fredag. Det var så i orden. Men jeg skrev til ham: Hvor han gerne ville, vi skulle være?<3 Men han svarer ikke. Er det fordi, han ikke har lyst til at være sammen med mig eller betyder det in tet? Og han skriver heller ikke hjerter så meget som før. Jeg synes, han er virkelig sød, men ved ikke, om jeg skal fortælle ham det, før han tror, jeg kan lide ham? Eller hvad kan jeg gøre, så han svarer? :)
Håber i kan hjælpe mig!
Hader følelsen af at man er blevet droppet :'(
Musen, 15 år

SVAR:
Kære musen
Tak for dit spørgsmål, håber ikke ventetiden på svar har været for lang.
Før jeg svarer på dit spørgsmål, vil jeg lige opsummere, så du ved, om jeg har forstået det rigtigt.
Du har gennem længere tid haft kontakt med en dreng, som du mødte en sommer (sidste sommer?). I har sendt sms til hinanden og snakket på facebook. I synes begge godt om hinanden ud fra det, du beskriver. I har skrevet <3 I (love you) og sidst, men ikke mindst aftalte I at mødes på Valentinsdag. Det kunne han så ikke alligevel, og nu svarer han ikke på dine sms'er. Spurgte du ham, om I skulle være kærester (+<3)?( Jeg er ikke helt sikker på dine sms tegn.) Er han helt holdt op med at svare, eller svarer han bare mindre; det er jeg lidt i tvivl om?
Han skriver ikke så meget mere
Anyway. Du spørger om, hvilken betydning du skal tillægge hans manglende hjerter og sms'er. Du vil også gerne vide, hvad du skal gøre for at få ham til at svare. Du er i tvivl, om du skal fortælle ham, hvad du føler, før han er helt sikker på, at du kan lide ham.
Jeg kan godt forstå, du hader at blive droppet, og derfor må du også gøre op med dig selv, hvad du kan gøre for at beskytte dig selv.
Som jeg ser det, er der to muligheder: Enten beslutter du dig for at droppe ham, når han tilsyneladende ikke vil kontakte dig. Eller også tager du kontakt til ham via sms/facebook eller ved at gribe knoglen og ringe til ham. Jeg tror udmærket godt, han er klar over, hvad du føler for ham, så derfor må du bede ham om klar besked. Vil han noget med det her eller trækker han i land nu, når det bliver til mere end sms/FB? Du har brug for klar besked. Hvorfor svarer han ikke, når du skriver? Det ved hverken du eller jeg, men han skylder dig en forklaring, for du har følelser i klemme.
Klar besked
Der er ingen tvivl om, at det godt kan gøre ondt at få at vide, at han ikke vil mere – at han ikke vil være kærester med dig. Jeg tror bare, at du på længere sigt er bedre tjent med at få klar besked i stedet for at gå og håbe og gætte.
Her på AdamogEva.dk kan du søge en hel masse på venskab, kærester m.m. og læse om andre, der går og kæmper med lignende udfordringer. Det, tror jeg, kunne hjælpe dig. Her er lidt links:
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
Hvordan kan jeg vide om han virkelig godt kan lide mig?
Den eneste ene
Håber, at du kunne bruge lidt af det, jeg har skrevet til dig her, og du er velkommen til at skrive igen.
Med kærlig hilsen
Vivian Heintze Dahl