Hvorfor har jeg ikke haft våd drøm endnu?
Mit navn er Emil, og jeg er 13 år gammel. Jeg har været lidt bekymret på det seneste, fordi jeg ikke har fået "våd drøm" endnu. Og så har jeg læst på en hjemmeside om testikler, at lige over "kuglerne" ligger der noget væv, og når det bliver overfyldt i pungen, får du en våd drøm.
Jeg har nogle venner, som er 3 år ældre end mig, og de sagde for to år siden: "Synes du skal prøve at onanere." Og det prøvede jeg, og der kommer sådan noget hvidt væv-agtigt op. Og jeg onanerer stadig og har gjort det i meget lang tid ... (To år hver dag.) Er bange for, at der så ikke er noget væv...
Og vævet bliver vel dannet gennem hele ens liv, men er jeg så først i 20'erne, før jeg får våd drøm, fordi jeg ikke har noget væv, som kroppen bliver nødt til at udvikle igen? (Som tager MEGET lang tid, tror jeg???)
Kan du give mig nogle svar og måske et godt råd, så ville jeg blive meget glad ...
Kh Emil :'(

SVAR:
Hej Emil.
Det, du beskriver, lyder helt normalt.
Det "hvide væv", der kommer op, er formentlig en smule sæd - og det er altså helt normalt. Det er også normalt, at det kan føles lidt ømt "dernede" - så længe der ikke er tale om smerter, men bare ømhed, er det ufarligt.
Der er ikke noget i det, du skriver, der tyder på, at du ikke er ganske normal.
Du behøver altså ikke gøre noget anderledes end at leve et sundt og almindeligt liv, hvilket vil sige, at spise sundt og ikke for meget og huske at bevæge dig rigeligt.
Læs mere her:
Våde drømme
Onani
Dr. Hoff