Hvorfor får jeg orgasme under fysisk træning?
Hej Adam og Eva
Jeg skriver her, fordi jeg ikke lige ved, hvor jeg ellers kan finde svar på mit spørgsmål. Det er ikke noget, der som sådan går mig på men blot en undren og interesse for, om andre oplever det samme.
Jeg har flere gange oplevet at få orgasme under fysisk træning. Det kan eksempelvis være, når jeg tager pull-ups. Jeg oplever, at når det begynder at blive hårdt at trække mig op, eller hvis jeg forsøger at holde en 90 graders position i længere tid (fx 60 sek.) bliver jeg nødt til enten at stoppe øvelsen, før jeg får orgasme, eller simpelthen lade udløsningen komme, mens jeg hænger.
Jeg har forsøgt søgning på nettet, men finder kun om noget hos piger, der kan ligne.
Og så lige et sidespørgsmål: Er såkaldt “våde drømme” en reaktion, kroppen laver for at skifte gammelt sæd ud eller lignende? Altså er det en ting, man ikke kan undgå, eller skyldes det udelukkende en “god drøm”?
På forhånd tak!
J, 21 år

SVAR:
Kære J
Tja, det er ikke helt normalt med udløsning under fysisk træning, og jeg vil da anbefale dig at tale med din læge om det. Men farligt er det ikke. Du skriver ikke noget om dit øvrige sexliv, så om det er et større problem i øvrigt, afhænger nok også af det.
Altså: Generer det dig, så snak med din læge om det.
Våde drømme
Mht. det andet så er kroppen indrettet således, at sædcellerne, som der hele tiden produceres vanvittigt mange af, automatisk nedbrydes efter nogen tid. Der bliver imidlertid nemt en overproduktion med dertilhørende stigende “tryk” på flere niveauer. De våde drømme er både en psykisk og fysisk (= seksuel) naturlig reaktion på det.
Håber det besvarer spørgsmålene.
Kh Thomas