Hvorfor er penis ikke begyndt at vokse, når jeg ellers er udviklet?
Hej. Adam og Eva. Jeg er en dreng på 13 år. Jeg er meget høj, har meget hår på penis og lidt under armene.
Men min penis er ikke vokset endnu. Jeg har læst, at det kan være, det sker senere. Men jeg er meget høj, og alle andre på min størrelse har en større penis, der er udviklet. Hvorfor er min ikke begyndt at vokse? Søger svar.
Kh anonym, 13 år.

SVAR:
Hej
Højdevækst og penisvækst er ikke nødvendigvis sammenhængende, da det bliver reguleret af forskellige hormoner (signalstoffer i kroppen).
Højdevækst er bl.a. reguleret af væksthormon (somatotropin). Derfor kan man sagtens have meget højdevækst, uden at penis vokser, da penisvækst primært sker på baggrund af øget produktion af testosteron, som er et mandligt kønshormon.
Da du er 13 år, er du i begyndelsen af puberteten, og inden længe vil dine testikler begynde at producere mere testosteron, hvilket vil medføre, at din penis vokser.
Mvh Boje