Hvorfor er min kæreste impotent?

Vis spørgsmål

Hej

Min kæreste og jeg kan ikke forstå, at når vi ligger og kysser og rører ved hinanden, får han stiv penis, men når jeg lægger mig op på ham, går den halvdød. Hvad kan det skyldes? Han er meget nede over det.

Det er sket før, men det var kun én dag, men nu har det stået på siden i går. Han kan få stiv penis, hvis han selv rører ved den, men hvis vi skal have sex, går den helt død.

Mvh Maria, 17 år

SVAR:

Kære Maria

Jeg kan godt forstå, din kæreste er lidt nede over de problemer, han oplever med rejsning under samleje. Men jeg tror ikke, det er noget, I behøver være så fortvivlet over.

Mange har problemer med rejsning

Det er meget almindeligt, at drenge af og til oplever problemer med rejsning både før og under samleje. En dreng har skrevet og spurgt om noget af det samme, og I kan måske have glæde af at læse de to svar til ham: Er manglende og svigtende rejsning et problem? og Kan du uddybe svaret om rejsningsproblemer?

Som det står beskrevet i svarene ovenfor, kan rejsningsproblemer skyldes mange ting, men da din kæreste normalt ikke har problemer med at få rejsning og godt kan få det, når han onanerer, lyder det som noget, der er psykisk betinget. Her kan årsagerne bl.a. være uoplagthed, træthed, nervøsitet eller præstationsangst.

God sex kræver tryghed

Som det fremgår af svarene ovenfor, handler det om at skabe et godt og trygt miljø om det at have sex. Snak om, hvad I kan gøre for, at han føler sig godt tilpas, når I er sammen. Og find frem til, om der evt. kunne være noget andet i hverdagen, som påvirker ham.

Endelig vil jeg nævne, at AdamogEva.dk bygger på et kristent fundament og på kristne værdier. Vi tror på, at de tryggeste og bedste omstændigheder for sex er, når man er sammen som mand og hustru. Derfor kan jeg også kun opfordre dig/jer til at læse artiklerne: Vejen til god sex og Værd at vente på og se, om I kan bruge dem til noget.

Mvh. Samuel