Hvorfor bliver han ved, når han kun ønsker sex?
Hej, Jeg skrev herind for lidt tid siden (se linket nede i svaret). Jeg fik rigtig meeeget hjælp. Mange tak! Jeg har lige nogle tilføjelser, som er sket her i sidste uge. Det virker latterligt, at jeg spørger hver gang, der sker noget; men jeg er bare på bar bund. Håber ikke, det gør noget. :(
Jeg har jo fortalt jer alt det her med ham. Ja, men altså, jeg havde aftalt med mig selv, at I har ret.. Det er dumt med ”venner med fordele”. Det ødelægger mig; men han gør mig nu tryg, når vi er sammen og kan ik kysse med andre, uden at han popper ind i mit hovede.
MEN - så tænkte jeg, at hvis han vil have noget med mig at gøre, så måtte han skrive til mig. Jeg har ignoreret ham i lang tid. Så en dag skrev han på facebook, at jeg var ved at lægge følelser i det, og det går ikke, og jeg skulle finde en sød dreng at give min mødom til. Jeg ved ikke, hvorfor han ikke vil have følelser med i det, for de gange vi har været sammen, siger han, at han elsker mig, hvor jeg siger, at jeg ikke tror på ham, fordi han bare vil i bukserne på mig, og vi er bare bollevenner, selvom vi ikke havde bollet. Vi har bare lavet de der ting...Men han bliver ved!
Men jeg svarede så tilbage på facebook, at jeg var bange for at komme til at lægge følelser i det, hvis vi nu besluttede os for endelig at gøre det. Så jeg afviste ham faktisk lidt. Jeg skrev, at hvis vi nogensinde skal gøre det eller andet, skulle vi vente til efter, jeg har haft en kæreste, så jeg selv ved, hvordan jeg reagerer på at bolle.
Så skrev han og spurgte, hvorfor jeg ikke turde nu, og så skrev jeg, at jeg lige havde forklaret det, og jeg kunne ikke forklare det på andre måder ved at skrive det. Det ville blive en alt for lang og forvirrende besked.
Så skrev han, at han ville mødes med mig for at snakke om det. Han spurgte hvornår, så skrev jeg, at det var jeg ligeglad med, bare ikke den samme aften. Så skrev han okay, og jeg spurgte så, hvornår han ville; men han svarede ikke mere, og han har ikke skrevet siden.
Og så nogle dage efter det, cykler jeg ned til bussen (som altid); men den dag tog jeg den bus, han skulle med. Han kom som den sidste hen til bussen og sætter sin cykel hen, hvor de skal stå ( og der hvor min cykel står), og jeg kan se, hans ven griner til ham, og de kommer så ud derfra og kigger meget på mig. Efter skole ser jeg så, at han har låst min cykel, og jeg har ingen nøgle..
Jeg vil gerne vide: Hvorfor tror I, at han gør sådan nogle ting? Og hvorfor tror I, at han vil have min opmærksomhed? Selvom han siger, at han ikke vil have mig mere, så vil han have min opmærksomhed og kigger på mig og laver stunt på cyklen, når jeg kigger. Hvorfor?
Hvordan kan det være, at når vi er sammen, kan jeg mærke, at han er helt væk i mig, og han udskyder sine planer med vennerne for at være sammen med mig og vil ikke have, at jeg skal gå fra ham. (og det skal siges, at når vi er sammen laver vi ikke kun frække ting. Vi ligger også og snakker i lang tid). Men så bliver han sur, når han tror, jeg kan lide ham. – Jeg er virkelig forvirret.
Undskyld. – Men kan I følge mig? Jeg er ret forvirret og føler mig dum..
Vil I ikke godt ikke være søde at svare så hurtigt I kan, jeg ved godt, at der er mange, der skriver ind til jer; men jeg er ved at gå til! Jeg vil vide, hvad jeg skal gøre! Og hvad siger i? - igen jeres reaktioner. De hjælper mig rigtig meget!! Og nu gjorde jeg jo det rigtige, og så skulle han lige gøre det dér...
1000 Tak, venter på svar :)
Hilsen Hansen 16 år

SVAR:
Kære forvirrede
Dejligt at du er glad for vores hjemmeside og super godt at høre, at du har fået hjælp af tidligere svar: Forvirret - er han ligeglad med mig?
Det er bare rigtig fint, at du spørger igen. – Det er jo lige præcis det, vi er her for.
Slut med ”venner med fordele”
Jeg er glad for at læse, at du har aftalt med dig selv, at det med ”venner med fordele” ikke er noget for dig. Der er mange eksempler på, at ”venner med fordele” ødelægger rigtig meget mellem mennesker og, at det også kan ødelægge noget i ens sexliv. Rigtig godt at du har valgt at passe godt på dig selv.
Du skriver, at selvom du har truffet denne beslutning, er du alligevel vildt forvirret. Det er måske slet ikke så mærkeligt, at du er så forvirret.
Følelser og sex kan ikke adskilles
I har haft sex med hinanden og forsøgt at blande jeres følelsesliv udenfor. Det, tror jeg faktisk, er en umulighed. Sex og følelser er bundet tæt sammen. Så tæt, at selv den stærkeste og mest overbeviste beslutning om at holde det adskilt, ikke kan lade sig gøre. Måske er det her, forvirringen kommer ind. I har delt noget meget intimt med hinanden, derfor kan I ikke bare uden videre lade, som om ingenting er sket.
Det tager tid, inden følelserne heler op igen. Sex er så fantastisk, så det sætter sig dybe spor i os, også selv om du prøver på ikke at blande følelserne ind i det.
Ud fra et tidligere spørgsmål, du har sendt, efterspørger du vores holdning her på hjemmesiden og svar på det, du skriver. Derfor vil jeg også fortælle dig, hvad jeg tænker.
Sex hører hjemme i forpligtende forhold
Jeg mener, at sex hører hjemme i et tillidsfuldt og forpligtende forhold. Én af grundene til det er, at sex er meget intimt og påvirker vore følelser i meget høj grad.
Du kan læse mere om det i disse artikler:
Sex og følelser
Pas godt på dit sexliv
Værd at vente på
Jo tættere jo bedre – med omtanke
Derfor vil jeg også sige til dig, at jeg synes, det er den helt omvendte rækkefølge, hvis du først vil have en kæreste, for at du kan se, hvordan du reagerer på at have samleje og så vende tilbage til din ven, så I kan have samleje. – Jeg synes, det er vendt helt på hovedet, fordi jeg tænker, at sex ikke er ”en vare”, der skal prøves af med mange forskellige for at se, hvordan det virker.
Sex er en fantastisk gave, der udfolder sig allerbedst mellem to mennesker, der vil satse 100% på hinanden i et forpligtende og tillidsfuldt forhold.
Hvad skal jeg gøre ?
Du skriver, at du ikke kan forstå, at han laver stunts på sin cykel, når du ser på det, og at han låser din cykel for at få din opmærksomhed. Det kan jeg godt forstå, du undrer dig over. Måske bliver du også rigtig såret over, at han låser din cykel.
Jeg kan ikke forklare, hvorfor han gør det. Men måske er det hans måde at vise sin sårethed på. Jeg synes ikke, det lyder til, at det er et trygt og tillidsfuldt forhold, I har haft til hinanden, selvom I har haft sex og dermed delt noget at det dybeste med hinanden. – Det kan man let blive følelsesmæssigt forvirret af. Måske er han lige så forvirret som dig.
Træf et valg
Ud fra det, du skriver, ser det ud, som om du er meget optaget af, hvad han tænker om dig, og hvorfor han gør de ting, han gør. Det kan jeg godt forstå, du er optaget af. Men jeg tror aldrig nogensinde, du vil få et svar på det – han ved det måske ikke engang selv.
Jeg vil opfordre dig til, at du flytter fokus mere over på dig selv. Hvad tænker du om dig selv og jeres forhold. Er det noget, du vil arbejde på og bygge på? Hvordan ønsker du, det skal være mellem jer? Når du har fundet ud af, hvad du selv tænker om jeres forhold, så tror jeg, det bliver lidt lettere for dig at finde ud af, hvad du skal gøre.
Tænk dig grundigt om
Jeg vil opfordre dig til at tænke dig rigtig grundigt om.
Hvis du når frem til, at du vil satse og tro på, at I kan få et tillidsfuldt forhold til hinanden, så kræver det, at han også vil satse på dig. Hvis det er noget, I begge er indstillet på, så tror jeg, det er vigtigt, at I får snakket rigtig meget om, hvordan I er venner eller kærester, og at I er helt ærlige over for hinanden.
Når jeg læser, hvad der er sket imellem jer, tænker jeg, at det kan blive en stor udfordring at få bygget et tillidsforhold op til hinanden. Det kræver både tid, vilje og indsats fra jer begge.
Hvis du vælger, at det skal være slut mellem jer to – så tror jeg, du skal overveje, om du skal skrive det til ham – så han ikke går i den tro, at han kan få dig tilbage. Jeg vil opfordre dig til at holde fast i din beslutning om ikke have noget med ham at gøre, også selvom du indimellem mærker, du føler noget for ham. Det kan sagtens være, at du i starten tænker meget på ham. Det er helt naturligt. Du kan selv gøre noget for, at han ikke skal fylde for meget i dine tanker, f.eks. ved at du foretager dig noget, der er godt og sundt for dig - f.eks. dyrke sport, musik, være sammen med venner eller hvad der ellers er godt for dig.
Det er op til dig, hvilket valg du træffer. Uanset hvad du vælger, så håber jeg det bedste for dig og pas rigtig godt på dig selv!
Måske kan du også have glæde af at læse svar til andre i lidt samme situation:
Kan vi være "bollevenner" uden at være kærester?
Hvordan kan vi nå frem til at være "bollevenner"?
De bedste hilsner
Annette