Hvordan scorer jeg min drømmepige?
Jeg er en dreng på 17 år.
Jeg har gået på efterskole de sidste 2 år og har det meste af de 2 år været glad for singlelivet, men for et par uger siden snakkede jeg med en pige, og vi aftalte at tage hjem mig og gå i byen. Vi snakkede godt sammen, og hun fortalte mig, jeg var sød, men da vi kom tilbage på skolen, var der ikke noget mere.
Vi snakker næsten ikke sammen, og det virker, som om hun ikke er interesset. Har fået lidt af et crush på hende og drømmer nogle gange om hende. Jeg kan ikke lade være med at kigge på hende og tænker tit på hende.
Problemet er også, at hun bor et stykke væk fra mig, og skolen stopper i næste uge. Hvordan gør jeg hende til min??
R, 17 år

SVAR:
Hej R
Jeg kan forstå, du er blevet forelsket i en pige. Du er frustreret over, at den pige, du har været på date med, nu virker til at være uinteresseret i dig. Du spørger, hvordan du gør hende til din.
Min erfaring
Den opskrift, jeg her skriver til dig, gav mig den kone, jeg har i dag. I mit tilfælde skulle jeg også bruge en del tålmodighed.
Opskriften har tre punkter:
1. Snak og lyt
Det virker, som om du venter på, at hun kommer til dig. Det lyder også, som om du ikke forstår, hvorfor hun er uinteresseret i dig. Jeg tror, løsningen på de problemer er at spørge hende. Det kan både være over telefonen eller direkte. Så kan du få svar på, hvorfor hun virker uinteresseret.
2. Vær ærlig
Det lyder til, at du håber på, I kan blive kærester. Jeg tror, det kunne være fint at fortælle hende. Det kan virke lidt pågående bare at fortælle det, men til gengæld spiller du så med åbne kort, og hun ved, hvor hun har dig. Det kan være, hun har været tilbageholdende over for dig, fordi hun ikke troede, du kunne lide hende. Jeg tror personligt, at ærlighed altid er bedst. Ulempen i det her tilfælde er, at du risikerer at blive såret. Men sådan er det med forelskelse og kærlighed. Man er nødt til at satse lidt for at vinde stort!
3. Vær dig selv
Mit sidste råd er at være dig selv. Hvis du ikke er dig selv, kan jeres måske kommende forhold baseres på noget forkert. Det er svært at være sig selv, hvis man indser, at det ikke er den person, man er, som den anden vil være sammen med. Omvendt er det umuligt for den anden person at se, om du er den person, hun vil være sammen med, hvis du ikke er dig selv.
Du skal kontakte pigen
Konklusionen er altså, at du skal kontakte pigen. Du skal spørge, hvor I står og fortælle hende, hvordan du har det. Det er vigtigt, du er dig selv og ikke påtager dig en rolle for at passe bedre til hende.
Jeg håber, det er svar på dit spørgsmål. Hvis det ikke er fyldestgørende, eller der dukker nye spørgsmål op, må du endelig skrive igen!
Held og lykke med at gøre hende til din. Kærlighed og forelskelse er noget af det dejligste i verden!
Mvh Jonas