Hvordan kan jeg give min mand orgasme?
Jeg vil gerne give min mand orgasme. Vi har været gift i 6 år, og i den tid er det kun lykkedes mig een gang, at det var mig, der "styrede", da min mand fik orgasme. Jeg prøver ofte og se, om det kan lykkes, og han nyder også, når jeg prøver, men han må altid tage over, fordi det ikke lykkes for mig. Jeg bliver hurtigt udmattet, fordi jeg ikke kan aflæse, om han er "lige ved at være der," eller om der går lidt tid. Jeg føler det lidt som et nederlag og kan nogen gange (slet ikke altid) blive meget selvbevisdt og helt "slukket", når det ikke lykkes.
Jeg blev så glad den ene gang, det lykkedes at give ham en orgasme - en helt sejers følelse - det vil jeg så gerne gøre igen, men hvordan? Jeg stimulerer ham både oralt og almindeligt og sidder som regel oven på ham, når jeg prøver. Jeg synes min mand har svært ved at beskrive, hvad der er godt for ham både undervejs, men også når jeg spørger ham efterfølgende.
Synes egentlig at vores elskov er blevet bedre og bedre med årene, så det vil bare være så dejligt at kunne give min mand orgasme bare en gang imellem.
På forhånd tak for svar og hjælp.
Kvinde, 30 år

SVAR:
Kære kvinde!
Det er et fantastisk historie og en dejlig kærligheds erklæring til din mand, du beskriver i dit indlæg og dine spørgsmål. Mit svar til dig kan umuligt blive fyldestgørende, da alle mænd og kvinder er forskellige, men jeg vil bevare dig ud fra 3 overskrifter: Jeres fælles liv, din indstilling og nydelse, din mands indstilling og nydelse.
Jeres fælles liv
For at I kan have god sex, som du beskriver, I for det meste har, kræver det, at I har det godt sammen, også når I ikke har sex. De oplevelser, I har sammen, tager I med jer i sengen.
Hvis I f.eks. har talt nedladende til hinanden, vil det ligge i underbevidstheden, når I har sex og kan slukke jer begge, hvis/når I kommer til at tænke på det midt i elskoven. Så en opfordring til at vise hinanden stor positiv respekt og især til dig i din situation verbalt rose og værdsætte din mand i mange situationer i løbet af dagen. Det mentale i vores liv betyder rigtig meget, meget mere end vi nogensinde bliver bevidst om.
Når I har sex, er det også vigtigt, at I prøver at fortælle hinanden, hvad der gør godt, og hvad I godt kunne tænke jer, at den anden vil gøre. Det er en stor øvelse for de fleste, og du skriver også, at din mand har svært ved det, men prøv at begynde i det små. Prøv at lege lidt og gøre jeres elskov til en leg. Det kan også være med til at afvæbne mentale blokader. Afprøv også nye stillinger. Du skriver, at du for det meste sidder ovenpå din mand, måske er det ikke den bedste stilling for din mand at få orgasme?
Din indstilling og nydelse
Du beskriver helt fantastisk, hvor gerne du vil give din mand orgasme, meget smukt. Det, jeg tror, der også vil kunne gøre en forskel, er din indstilling. Hvordan du går ind til samlejet med din mand. At du idag tror på, du kan give ham orgasmen. Du skriver også, at du kan blive helt slukket, når du ikke oplever, at det lykkes. Inden det sker, kan du prøve at skifte stilling og/eller hviske søde ord til din mand. Derved kan du bryde nogen af de mønstre, I har skabt sammen. Opgiv heller ikke at få ham til at fortælle, hvad han kan lide. Han sidder inde med den største viden om hans krops erogene zoner. Prøv at lade være med at koncentrere dig om din mands orgasme, men brug lang til til at finde frem til, hvad han har af nydelser, før du når til at stimulere hans penis.
Din nydelse er også meget vigtig. Det er vigtigt, at du også koncentrerer dig om din egen orgasme. Det kan på nogen virke egoistisk at tænke på sin egen orgasme, men det er det ikke. Det kommer jer begge to til gode, at du får orgasme, derfor er det ikke egoistisk. Ofte bliver mænd meget seksuelt tændte af at mærke kvindens nydelse og orgasme. Det, at du overgiver dig til din egen nydelse, kan også være med til at tage presset væk fra din mand. Hvis du er god til at fortælle din mand, hvad du godt kan lide, han gør ved dig. Hvordan han rører ved dig, og hvor han rører ved dig, så går du foran, og derved er der stor mulighed for, at han vil følge efter, når han ser, hvor meget du nyder det.
Din mands indstilling og nydelse
Der kan være mange grunde til, at du ikke kan give din mand orgasme. Da du har svært ved at få ham til at tale om det, bliver det lidt gætterier, men der er nogen generelle ting, som er vigtige.
Når han kan give sig selv orgasme, er det nemt at forstå, at han kan få den tanke, at det har noget med teknik at gøre. Jeg tror, det har mest med hans mentale tilstand at gøre. Han er sandsynligvis, på en eller anden måde blokeret af et eller andet mentalt. Hvis han var klar over, hvad det var, ville han sikkert sige det til dig.
Tror han på, at du idag kan give ham orgasme, og er han indstillet på at hjælpe dig til det? Det er din mands opgave at finde nøglen til hans orgasme sammen med dig. Det, at du bryder nogen af dine mønster, kan lave om på hans indstilling.
Det, at han giver sig selv lov til at finde ud af, hvor han bedst kan lide, at du rører ved ham, ud over hans penis, kan også være med til at ændre hans nydelse. Det kan også tage presset af det, at du skal kunne give ham orgasme. Håbet for ham er, at han slapper mere af og derved ikke længere har et orgasme pres over sig. Selvom det kan virke lidt modsat, vil det kunne gøre, at han meget nemmere kan få orgasme sammen med dig.
Håber at mit svar vil kunne hjælpe dig/jer.
Kærlig hilsen Jens Ole