Hvordan finder jeg mod til at mødes med ham fra Tinder?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg har i et par uger skrevet med en fyr, som jeg matchede med på Tinder. Kemien er super god på trods af, at han er otte år ældre end mig. Han virker utroligt moden og fornuftig. Han er medicinstuderende og elsker naturen – han har generelt en masse gode værdier. Han har gjort det meget klart, at han godt kunne tænke sig at møde mig, og jeg har også fortalt ham, at jeg meget gerne vil møde ham. Og det vil jeg virkelig også gerne. Jeg får nemlig sommerfugle i maven af at tænke på ham og mig sammen.

Mit problem er bare, at jeg ikke helt har modet. I og med at jeg er lidt tilbageholdende overfor nye mennesker, så frygter jeg, at jeg ikke kan være med til at holde samtalen i gang – også selvom vi har nogle rigtig gode samtaler over besked. Derudover har jeg aldrig haft en kæreste eller haft sex, men jeg ved, at jeg føler mig klar, og jeg ser stort potentiale i ham her.

Hvordan skal jeg finde modet til at mødes med ham – og er der nogle gode råd til, hvad jeg kan snakke med ham om?

Hilsen mig, 18 år

SVAR:

Hej med dig

Dit spørgsmål kræver et svar fra mennesker, der har prøvet, hvad det vil sige at bruge Tinder, så du ikke bare får sådan et “mor-bekymret” svar. Derfor har jeg tilladt mig at lave lidt research blandt nogle gymnasiepiger på 18-19 år, da jeg synes de rammer bedre med deres viden, end jeg kan. Du får først deres helt klare holdninger og erfaringer, og derefter vil jeg kommentere lidt.

Men allerførst: Tusind tak, fordi du skriver til os om dette, for det er meget aktuelt for mange både drenge og piger.

Vigtige overvejelser

Her er gymnasiepigernes erfaringer og gode råd:

  • Du skal gøre dig klart, hvor længe I har skrevet sammen, og hvad “samtalerne” har handlet om.
  • Der er stor forskel på, om I har skrevet sammen hver dag i 3 dage, 3 uger eller i 3 måneder.
  • Har I skrevet om jer selv og en masse hverdagsting, eller har I skrevet om hvor søde/smukke, I synes hinandens billeder er? Mange bruger nemlig Tinder som et sted, hvor man kan “hooke up” og mødes med en fremmed.
  • Hvis begge kun er interesseret i at dele sex, aftaler vi at mødes over en kop kaffe eller deler en flaske vin i sofaen, indtil vi har sex sammen.
  • Andre bruger det til at få venner eller en finde en rigtig kæreste.
  • Tinder kan bruges til at booste selvtilliden, fordi man vælges ud pga. udseendet. Men måske kan man være heldig at finde én, der har kærestepotentiale.
  • Hvis I har skrevet sammen hver dag i 3 uger, har I formentlig talt om/skrevet om mange ting, der betyder mere end bare udseendet.
  • Du skal være sikker på, at han ikke bare søger en sexpartner, for I kan godt have skrevet om en masse ting, og alligevel vil han kun én ting.
  • Du skal være helt sikker på, om der er mere i det end et hurtigt eventyr. Hvis det viser sig, at han ikke er én af de overfladiske, men i stedet rigtig gerne vil lære dig bedre at kende, så foreslår pigerne, at du mødes med ham på en café, i biografen, i Botanisk have, i Tivoli ... et eller andet sted, hvor I kan være aktive sammen. En aftale på måske 3 timer, så du også kan slippe ud af det igen, hvis det ikke er noget in real life.
  • Du skal ALDRIG mødes med ham første gang hjemme hos dig selv eller ham. Det er simpelthen et standardråd fra pigerne. Hold fast i, at I skal lave noget sammen, og at det skal være et offentligt sted, uanset hvor meget han vil overbevise dig om, at det kunne være hyggeligt at være hjemme. Gør det ikke.
  • Hvis du skal finde ud af, om han er kærestepotentiale, skal I sørge for at have et par aktive dates, hvor I har muligheden for at se hinanden i forskellige aktiviteter/roller. Flere af pigerne har prøvet på egen krop, at de har skrevet med en fyr, og så pludselig er han kun interesseret i at “hooke up”. Det er så vigtigt, du gør ham klart, at det ikke er det, du er interesseret i. Så kan du sikre dig, at du ikke spilder tid på en fyr, som vil noget andet, end det du vil. Hvis du går og drømmer om ham, der engang bliver lægen, som du skal giftes med, og han kun tænker på at få dig med i seng, når han har lavet nok “sweet-talk”, så dur det ikke. Lav klare aftaler og forventningsafstemninger.
  • Sig til ham, at du er på Tinder for at finde en potentiel kæreste, men de anbefaler IKKE, at du fortæller, du er jomfru, for det kan friste ham til at “gå efter trofæet”. Han kan blive fristet til at blive meget interesseret i at være den, der laver om på din jomfru-status, så pas bare på den lidt endnu. Hvis du siger til ham, at du er klar til sex, så kan du ikke slippe ud af det igen, for så har du næsten lovet ham det.

Det var, hvad pigerne kunne fortælle. De havde både gode og dårlige erfaringer med Tinder. Men fælles for alles råd var: Sig klart, hvad du er der for, og find ud af, hvad han er der for. Der er også masser af råd på nettet om, hvilke regler det er godt at følge på Tinder og lignende steder, hvis du ikke kun er ude efter sex.

Lav noget aktivt sammen

Som svar på dit spørgsmål om, hvad du skal tale med ham om, så passer det også meget godt med det pigerne siger: Lav noget aktivt sammen, så skulle der nok være lidt at tale om. Hvis I løber tør for samtaleemner, så er daten måske alligevel ved at skulle slutte. Hvis I sidder derhjemme i en sofa, så er det fristende at lade kroppen tale, hvis hjernen er løbet tør for andre ideer.

På AdamogEva.dk vil vi gerne opmuntre til at vente med sex, til du har fundet ham, du vil dele resten af dit liv med. Hvorfor vi har den holdning, kan du læse mere om i vores artikler
10 gode grunde til at vente med sex
Schyy … jeg er jomfru
Sex og følelser
Værd at vente på

Pas rigtig godt på dig selv – og igen tusind tak, fordi du bragte Tinder på banen her på AdamogEva.dk.

Kram fra Anja (og en flok gymnasiepiger)