Hvordan får vi første samleje til at fungere?

Vis spørgsmål

Hej. Først og fremmest tak for en dejlig sober hjemmeside, hvor I lægger vægt på jeres kristne identitet og holdning til sex og samliv.

Vi er et nygift par, der har meget svært ved sexdelen af vores forhold. Vi har begge været jomfruer til vores bryllup. Vi har et meget stærkt og nært forhold normalt, og vi har ingen problemer med at tale om det eller at være nøgne sammen og lave andre ting end bare samleje.

Vi har prøvet adskillige gange, men har ikke kunnet få et rigtigt samleje til at fungere. Vi har ingen problemer med oralsex og har begge lyst til hinanden. Men når vi prøver at have samleje, gør det ondt på mig (kvinden), og vi er nødt til at stoppe efter kort tid, fordi det gør for ondt til, at jeg kan holde det ud, og han når kun at komme få cm ind i mig.

Derudover har vi meget svært ved at ramme “hullet”. Vi ved ikke, om det kan have noget at gøre med, at vi bruger kondom, og at det fjerner meget af gnisten, når vi først er i gang. Jeg skal snart have sat en p-stav i, så vi håber, det hjælper på det.

Min mand har også været i tvivl, om det er ham, der er noget i vejen med, fordi han ikke føler, han kan få den stiv nok til at få den ordentligt op, og fordi den krummer.. Vi har også snakket om at gå til lægen og få fjernet min jomfruhinde, da vi mener, det måske er den, der ikke er sprækket.

Vil I komme med nogle råd eller tips til, når vi skal have første gang til at fungere? Vi har prøvet forskellige stillinger, både at jeg er øverst, og at han er øverst, men vi har ikke kunnet gennemføre det alligevel ...

Håber meget på svar fra jer, da vi VIRKELIG har brug for hjælp og vejledning på det her område!!

De nygifte

SVAR:

Kære nygifte

Tak for jeres spørgsmål og åbenhed. Og stort tillykke med brylluppet og med, at I ventede med sex til jeres ægteskab.

Det kan være svært at få sex-delen af et nyt ægteskab til at fungere. I er langt fra de eneste med netop dette problem.

Gode forudsætninger for ændringer

Det er rigtig dejligt at høre, at I kan tale om det – så er I et langt stykke ad vejen. Det er også rigtig dejligt at høre, at I har nydt jeres hinandens kroppe på andre måder og dermed har nydt elskoven og alt det, som det kan. Målet med god sex er ikke et perfekt samleje men en dejlig oplevelse sammen. Så tag det stille og roligt – I skal nok få det lært.

Smerter ved samleje

Du (kvinden) skriver, at du har ondt, når han kommer et par cm ind i dig. Det passer med det område, hvor kønskransen sidder, så det er sikkert den, der giver dig problemer. Jeg vil anbefale dig at bruge en finger i det ømme område og massere dig selv. Så vil du blive mere tryg ved den følelse, du oplever ved samleje, og du vil opleve, at smerten bliver mindre, jo mere din krop vænner sig til at blive berørt. Prøv først med én, så to fingre og udvid skedeåbningen, så du får en fornemmelse af, at din mands penis kan være der.

Du skriver også, at I har svært ved at ramme “hullet”/skedeåbningen. Her vil jeg anbefale, at I begge undersøger dig. Få styr på anatomien: Hvordan ser en kvinde egentlig ud forneden? Og så skal du guide din mand på vej. Måske tage om hans penis og føre den hen til skeden; mærk dig frem med dine hænder til, hvor han skal ind.

Og så skal I have fat i noget glidecreme (fås på apotek og matas); det gør hele samlejet lettere, også selvom kvinden føler sig godt våd. Prøv at smøre med glidecreme på både penis og i skeden.

Skæv penis

I skriver også, at mandens penis er lidt skæv, og at den måske ikke er helt stiv nok. Jeg tænker på, om det, at den ikke er stiv nok, skyldes, at det gør ondt på kvinden – så svinder lysten måske fra mandens side. Måske har I nogle meget lange samlejer, fordi I bruger god tid på elskoven – hvilket er rigtig godt. Men måske holder mandens erektion ikke så længe, når I først når til selve samlejet. Det er kun meget sjældent, at en mand ikke kan gennemføre et samleje pga. en lidt skæv penis. Jeg tror, at også på dette punkt kan I bruge det, at kvinden holder om penis og fører den til skeden – prøv fortsat at bruge forskellige stillinger for at se, hvilken der fungerer for jer.

I er rigtig godt på vej

Nogle siger, at det kan tage lang tid (år), før man har et rigtig godt sexliv. I har livet foran jer – det er netop styrken ved ægteskabet, at I har tiden til at lære hinanden at gennemføre et samleje. Der er ingen regler for, at det skal ske indenfor en uge, måned eller et år efter brylluppet – nyd bare hinanden.

Måske kan I også få noget ud af at læse artikler og svar i vores tema Den første gang.

Håber, det kan hjælpe jer videre, ellers er I velkommen til at skrive tilbage.

Kærlig hilsen
Else