Hvordan beskrive mine følelser for en pige jeg elsker?
Hej A&E. Jeg er en 16 årig dreng og har i lang tid snakket med en pige, som jeg har en 'WoW' følelse overfor, hver gang jeg snakker/tænker på hende. Vi har snakke meget både over mobil og face to face. Og på et tidspunkt spurgte hun mig, om hvorfor jeg kan lide hende. Jeg fik ikke sagt så meget, da jeg ikke ved, hvordan jeg skal beskrive mine følelser overfor hende.
Hilsen den forvirrede, 16 år

SVAR:
Hej Den forvirrede
Hvad gør hun ved dig?
Det kan være rigtigt svært at sætte ord på sine følelser og det kan være svært at beskrive, hvordan man har det med en person. Men jeg synes nu, du gør det meget godt i dit spørgsmål. Du skriver selv, at du får en wow-følelse af at være sammen med hende og tænke på hende ( har du fortalt hende det). Hvordan kan du mærke den i kroppen (kan ikke trække vejret, sommerfugle i maven, en masse energi i kroppen der skal ud osv.) Du kunne fortælle hende, hvad det gør ved dig, når I snakker sammen og når du tænker på hende.
Hvad kan du lide hos hende?
Hvis du gerne vil beskrive dine følelser mere konkret overfor hende, kan du tage udgangspunkt i de ting, du bedst kan lide ved hende - f. eks. hende øjne, måden hun griner på, hvordan hun tager sig af andre eller tænker på dem, hvordan hun dufter eller lignende ting…der skal nok komme en masse ting frem, når du kommer til at tænke over det.
Vov at være åben og ærlig
Hendes spørgsmål kan godt udspringe af, at hun føler sig usikker og derfor er det vigtigt, at du får hende til at føle sig tryg og en måde at gøre det på, kan være at rose hende og vise hende, at du er oprigtig. Det er vigtigt, at I giver det tid til at udvikle sig hen ad vejen og du vil opdage, at du finder flere ting, du kan lide ved hende, jo bedre du lærer hende at kende.
Guds velsignelse over jer og så håber jeg, du får sagt de ting, du ønsker.
Venlig hilsen Anne Kjær