Hvad skal jeg stille op med min forelskelse?

Vis spørgsmål

Hej! Denne side, synes jeg, er enorm lækker! Tænk folk ofrer noget tid på mennesker med problemer... Og det synes jeg bestemt, at jeg har..

I har sikkert hørt det før, men jeg mener nu, at jeg er hårdt ramt! Der er sådan,at jeg simpelthen er SÅ forelsket!

Det er en dreng ovre fra den kirke, jeg går i, jeg har kendt ham i nogenlunde et år.

Jeg har altid haft et godt øje til ham, men her i sommers, er min kærlighed til ham vokset kraftigt. Der er dog en masse MEN'ER...

1) Han er 2 år ældre end mig, og det har sikkert en stor betydning for drenge i den alder.

2) Det min venindes storebror, men jeg tror bestemt ikke, det er et problem for hende.

3) Jeg har hørt, at han haft noget med en anden pige i sommerferien. Men det er noget med, at deres forældre ikke er så meget for det, da hun bor på Sjælland og han bor her i Jylland...

4) Vi går begge til noget for unge ovre i kirken. Men han er dog leder for mig...

Vi har skrevet sammen, men jeg føler bare altid, jeg kvajer mig, ved fx. og skrive noget der egentlig ikke ligner mig... Det skal lige siges, at det er ham, der næsten skriver hver gang, hvor jeg holder mig lidt tilbage for ikke at virke desperat.

Det så enormt svært og være mig selv, når jeg er sammen med ham ovre i kirken, fordi jeg bare er helt ''oppe og kører''. Men når vi så endelig har en god snak, bliver jeg bare så varm indeni. Fx. spiller han altid en sang for mig på klaver, jeg elsker det! Hver gang han spiller den, imens jeg er et andet sted, får jeg et klik i min krop...

Hvad udseendet angår, er han en rigtig rigtig flot dreng, hvilket mange piger synes... Men det betyder ikke rigtig noget for mig. Det sjove er nemlig, de første par måneder jeg kendte ham, lagde jeg ikke rigtig mærke til ham. Først da jeg lagde mærke til hans utrolige omsorgsfulde personlighed...

Jeg håber, i kan hjælpe mig. Jeg føler ikke, der er nogle, som jeg kan betro mig til i den her situation.

knus... pige,14 år

SVAR:

Hej med dig

Tak for din fortælling, det er godt at få sat ord på det, man går og spekulerer på.

Det, du oplever, er jo helt almindeligt og uundgåeligt i din alder, hvis man er en normal teenager.

Ønskesituation

Det lyder da som om, du på mange måder er i en ønske situation....forelsket i en kristen dreng, der er sød, omsorgsfuld og musikalsk.

Du er forelsket i en dreng, der godt nok er to år ældre end dig, men det lyder da som om, han også er en smule interesseret i dig. Det kan selvfølgelig også være, at han bare er så sød, så han ikke vil skuffe dig, og jeg tænker om det egl. er det, der er din frustration??

En for dig?

Hvis du skal finde ud af, om han også er interesseret i dig, må du lære ham bedre at kende og finde ud af, om han er en for dig..

Det lyder til, at I har mange lejligheder til at snakke sammen, enten i kirken, eller på sms. Du har vel også lejlighed til at møde ham hjemme hos din veninde? Du kan prøve at få talt med din veninde om dine følelser for hendes storebror. Måske kan hun hjælpe dig lidt på vej, om han evt. også har følelser for dig, eller det bare er noget, du går og ønsker.

Har du læst artiklen: Den eneste ene

Forelsket i forelskelsen

Nogle gange kan man være forelsket i forelskelsen. Derfor er det altid godt, at der går lidt tid, inden man springer ud i at spørge en om at være kæreste. Hvis man tager sig god tid til at lære hinanden godt at kende inden, så er det også nemmere at være sikker på, om han virkelig er en for dig eller det bare er det der med at være forelsket, der er spændende.

En ting er at være forelsket og hemmeligt gå og drømme om HAM, men er man så først blevet kærester, er det en helt anden sag. Så følger der jo forpligtigelser med og man er nødt til at bruge tid sammen, der så går fra veninderne og fritidsinteresser. Så hvis man ikke er meget sikker og forelsket, kan sådan en kæreste hurtigt blive en ”klods om benet.”, som man siger.

Det der med at forpligte sig, bliver der rigelig tid til. Så det er også en opfordring til at nyde din frihed og tænke dig godt om..

Jeg håber, mit svar giver mening for dig og at du kan bruge det til et eller andet.

Kh. Marianne