Hvad skal jeg skrive og hvad kan jeg gøre for at se ældre ud?

Vis spørgsmål

Hej! Jeg er begyndt at skrive med den her dreng fra min svømmehal og synes, at han er vildt sød, men det ligesom at vi løber tør for emner!

Han er 15! Han siger, at han gerne vil have en kæreste, der ser moden ud! Så ville gerne have nogle råd, til hvad vi kan skrive om og hvordan jeg kan komme til at se lidt ældre ud?

Håber I vil hjælpe!

A Lover, 14 år

SVAR:

Kære dig!

Det er ikke så usædvanlig at unge piger i din alder ønsker at "blive ældre" i en fart, eller i hvert fald se ud som om..... Sådan har det været for piger lige så længe jeg kan huske. Det er jo ret irriterende, hvis brysterne ikke vokser hurtigt nok, og de kvindelige former ikke er synlige endnu. Det er helt sikkert det, som drengen på 15 år også er begyndt at interessere sig for og derfor hans udtalelse om, at en kæreste gerne skal "se" moden ud.

Han udtaler sig jo ikke om, at hun også skal være moden. Problemet for drengene er, at pigerne på 15 år drømmer om modne drenge, dem som er ældre end dem selv...... Derfor kan det jo godt være lidt svært at opfylde alles ønsker.

Lær ham bedre at kende

Mit råd til dig skal være, at du bruger noget mere tid på at lære ham at kende, og det skal ikke kun være over sms, men face to face, evt i svømmehallen, til stævner eller lignende. Snak om skole, fritidsinteresser, fælles venner, noget af fælles interesse fra byen eller lign. Del evt meninger om et eller andet, derved vil I også få kendskab til hinandens holdninger.

Vær dig selv

Du skal ikke stræbe efter at lave dig selv om for at behage en anden. Det kommer der aldrig noget godt ud af. Vær dig selv! Det vil også gøre det nemmere for dig selv.

Jeg vil opfordre dig til at læse disse artikler:

Hvem er jeg?

Er der nogen der kan li mig?

Pigevenner og drengevenner

Kærestepotentiale… eller en god ven?

Hilsen Jytte Haven Nørgård SFO medarbejder/familieplejer