Hvad skal jeg gøre for at min ven får følelser for mig?
Hej, jeg har fået en ny ven, som jeg møde en aften, jeg var i byen. Vi har det rigtig godt sammen og snakker rigtig godt sammen, han skriver og ringer en del til mig. Han har sagt, han kun vil være ven med mig. Jeg er blevet forelsket i ham.
Hvad skal jeg gøre, for at han får følelser for mig og måske bliver forelsket i mig? Savner meget en kæreste.
De fyre som ofte er interesseret i mig er lidt tilbage i udviklingen eller virker meget kedelige, ikke rigtig nogen interesser og hænger bare der hjemme, og har måske aldrig haft en kæreste eller det er 8 -10 år siden, ellers er det muslimer, som er interesseret. Vil også gerne have barn, men møder også ofte fyre som ikke vil have barn. Droppede en kæreste, mest fordi han ikke ville have barn. Er ikke interesseret i sådan nogle fyre, som dem her.
Så når jeg nu er blevet forelsket i min ven og vi har det så godt sammen, vil jeg gerne have ham.
På forhånd tak for hjælpen.
Linda

SVAR:
Hej Linda
Dejligt at få sig en god ven.
Hvordan får han følelser for dig?
Det er et godt spørgsmål, og også sårbart, for det er jo ikke sikkert, at han får følelser for dig.
Det er jo sådan med forelskelse, at det er noget, man på en måde ikke er herre over selv. Enten er det der, eller også er det der bare ikke.
Jeg vil derfor råde dig til at gøre det, man kan gøre, når man er en god ven.
Altså være imødekommende - venlig - rar - sjov - oprigtig - osv.
Hvis du gør det, der kendetegner en god ven, så tror jeg, du er tættest på at gnisten kan springe. Men om det lykkes - ja det må tiden vise.
Hvis han bliver ved med bare at ville være din ven, så må du jo se, om du har lyst til det, eller om du hellere ikke vil se ham så.
Det med børn.
Jeg har lyst til lige at råde dig til at give dig god tid i et forhold, inden du overvejer at få børn. Det er en stor ting at sætte børn i verden og det vil binde dig sammen med den mand resten af livet. Derfor er det rigtig vigtigt, at du føler dig sikker og tryg i relationen.
Det kræver altid, synes jeg, at man ser hinanden an i god og relativt lang tid. Så bare lige denne opfordring til at du gør dig nogle gode overvejelser med dette.
Måske kan du have glæde af at læse mere her på siden:
Forelsket - en fantastisk følelse
Kærlighed og forelskelse
Den eneste ene
Ridderen på den hvide hest
Venlig hilsen
Steen Kruse