Hvad skal jeg gøre for at få hende til at lægge mærke til mig?

Vis spørgsmål

Hej, jeg hedder Oliver, mit problem er, at jeg er forelsket i en pige fra mit karate/kumite hold. Vi snakker godt sammen og skriver nogle gange over facebook. Hvad skal jeg gøre for at få hende til at lægge mærke til mig?

Oliver, 14 år

SVAR:

Kære Oliver

Det er en dejlig følelse at være forelsket og have en, man ser frem til at møde. Du skriver, at denne pige, som du er forelsket i, er fra dit karate/kumite hold, og at I snakker godt sammen. Problemet er bare, at du ikke tror, hun har lagt mærke til dig. Når nu du skriver, at I snakker godt sammen, og du skriver med hende, så lyder det for mig som om, hun har lagt mærke til dig på et eller andet plan. Spørgsmålet er bare, om hun har lagt mærke til dig på samme måde, som du har lagt mærke til hende. Det kan være svært at være forelsket og stå i den situation, at man ikke ved, hvordan den anden føler.

Det vigtigste lige nu er, at du bliver ved med at lære hende at kende. Prøv at skabe kontakt med hende, find ud af hendes interesser, spørg ind til hvad hun kan lide osv. Det er også vigtigt, at du tør være ærlig, om hvem du selv er og fortæller hende om dine interesser. Brug den tid, det tager, til at skabe et venskab og byg videre på det, I allerede har. Så kan det være, at der kommer et tidspunkt, hvor det er oplagt at fortælle hende, at du nyder jeres venskab og fortælle hende om dine følelser.

Du kan også læse mere om venskaber og disse emner her:

Hvordan får jeg ham/hende til at lægge mærke til mig

Gode venner

Pigevenner og drengevenner

Held og lykke i den her spændende periode, hvor I lærer hinanden at kende.

Med venlig hilsen

Mary Madsen