Hvad kan man gøre for at få penis til at vokse?
Hej igen, skriver her fordi jeg synes, det er en smule nemmere. Håber det i orden ellers må i bede mig om at skrive et indlæg som før. Men ville virkelig høre, om det ikke var noget, man kunne gøre, for at få udviklingen hurtigere i gang eller noget? Forøge mit testosteron eller sådan noget. Min selvtillid er helt i bund...
(I tidligere indsendt spørgsmål, skriver samme spørger bl.a:)
Jeg er en dreng på 15, og er en smule forvirret omkring puberteten. Allerede dengang jeg fyldte 13 år, havde jeg fået hår under den ene arm. Det syntes jeg, var underligt, da jeg havde læst, at det første, der skulle ske, var at mine testikler skulle vokse. Jeg har siden da fået hår nærmest alle steder på kroppen: klunkerne, over tissemanden, på benene og endda også overskæg. Behåringen er der. Men penis er ikke vokset ret meget, hvis den altså overhovedet er vokset.
Hvornår er det normalt at ens penis vokser? Og hvor hurtigt har du så en stor penis, snakker vi om en måned et halvt år eller? Det er en smule forvirrende, da det jo ellers er to og et halvt år siden. Jeg har altid været forholdsvis undervægtig og tænkte på, om det kunne være det (fedtprocent)? Om I har nogle råd eller metoder til at min penis kan skyde i vejret? Om der overhovedet er noget at gøre?
Det ville give mig et kæmpe boost med selvtilliden!
Den forvirrede dreng, 15 år

SVAR:
Kære forvirrede dreng
Jeg håber, du har læst de links, vi sendte med sidste gang. Der er mange gode svar, som du kan bruge. Du får lige et af dem her:
Penis vokser ikke – hvad kan jeg gøre?
Størrelsen på penis
Er som skrevet tidligere meget meget forskellig. Faktisk er det sådan, at uanset størrelse, når din penis er slap, så har næsten alle mænd den samme størrelse, når penis er stiv.
Man går aldrig ind og ændrer ved niveauet af testosteron, det vil alligevel ikke ændre på størrelsen på penis.
Din penis vil formodentlig stadig vokse endnu. Det kan og skal ikke forhales, så du må lade det tage den tid, det skal tage.
Måske er problemet
At du har stirret dig blind på det med din størrelse af penis. Når man stirrer sig blind på problemer, så vil man ofte have en tendens til at vurdere meget negativt. Når du kigger på dig selv og andre, vil du måske synes, at de andre har meget mere, end du har.
Jeg vil råde dig til at styrke din selvtillid på andre områder. Bliv god til noget, du gerne vil være god til. Jeg kan se, du tidligere har skrevet, at du er undervægtig. Hvad kan du gøre for at tage lidt på, og måske dyrke noget sport, så du kommer til at se større ud sådan med kroppen. Det kan også være med til at booste selvtilliden.
Du er helt normal
Det er meget normalt, når man er 15 år, at man stirrer sig blind på ting med kroppen, som man gerne vil have anderledes. Rigtig mange 15årige har det som dig. Jeg håber, du kan lægge dine tanke lidt væk og se hvordan tingene udvikler sig de næste par år.
Venlig hilsen
Steen Kruse
Jacob om at være glad for sin mandekrop
Mand, sig ja til din krop
On 'Play' external media is loaded and YouTube sends you some cookies!
Accept & Play Accept for All Videos & Play
×
Podcast: AdamogEva på podden
Kvinde min – jeg elsker dig!
Hvad er kvindelighed? Er jeg en pige eller en kvinde, når jeg er over 20 år?
Lyt til fire veninders overvejelser om det.