Hvad er "hvidt stads" på penishovedet?
Kære brevkasse
Jeg har tidligere skrevet om smerter på indersiden af penis. Og I mener, at det måske kunne være infektion.
Hvis jeg trækker forhuden tilbage, er der noget hvid stads, der sidder på hovedet. Hvad er det? Infektion? Vil gerne vide det.

SVAR:
Kære du.
Svaret på dit spørgsmål har jeg fundet i denne artikel: Drengens kønsorganer.
"Under forhuden dannes lidt hvidt "snask", der består af døde hudceller og en slags sved. Nogle kalder det nakkeost, fordi det kan lugte, hvis det sidder der for længe. Når du vasker dig, skal du trække forhuden tilbage, men nøjes med at bruge vand eller mild sæbe. For meget sæbe irriterer huden. Du kan med fordel også trække forhuden tilbage, når du tisser. Så sigter du bedre!"
Du kan også læse lidt om den normale pubertetsudvikling og god hygiejne i denne artikel: Fra dreng til mand.
Vh Ida Secher Rom