Hvad er det for en slags "bums", jeg har fået i numsen?

Vis spørgsmål

Hej.. Jeg har opdaget en slags "bums" i numsen. Den er lige over anus (hullet), og det bekymre mig lidt.. Den er lidt blå i det. Ved I hvad det kan være?

Håber på svar. :)

A, 14 år

SVAR:

Hej "And"

Kære A, 14 år

Det betyder nok ikke noget, men der er nogle især unge mænd, der kan få en byld lige der. Det hedder en "perineal cyste eller byld". Hvis den ikke er stor eller gør meget ondt, skal du bare lade den være. Du skal ikke trykke på den eller pille ved den. Men hvis den bliver større eller gør ondt, skal en læge se den.

vh Roland