Har I nogle ideer til udendørs aktiviteter med kæresten?
Hej. jeg er en dreng på 21 år. Jeg har ikke været sammen med min kæreste i så lang tid, men jeg elsker hende rigtig højt.
Når vi er sammen, spiller vi kort og ser film. og evt fodbold med nogen venner og veninder. Men jeg vil rigtig gerne lave noget vildt/sjovt med hende, men jeg ved ikke, hvad det skulle være? Det skal helst være kun mig og hende, og helst ikke indenfor. Jeg har næsten ingen penge og min fantasi er lidt død. Så jeg håber, I kan hjælpe mig? :)
Hun er en pige, der er gang i og jeg har lidt svært ved at komme op på hendes niveau nogen gange. Det kan være lidt hårdt for mig, da jeg gerne vil være mere frisk, men ved ikke hvordan og hvad det skulle være?
Jeg har set nogen af jeres svar til andre og jeg synes, det er fantastiske svar!
Mvh den desperate dreng :)
Nicklas, 21 år

SVAR:
Kære Nicklas!
Du vil gerne have ideer til noget vildt og sjovt, noget andet end kort, film og fodbold, og gerne billigt og udendørs. Hmmm, det er ikke nemt at vide, om jeg kan bidrage med noget, der passer til jer?
Naturen har meget at byde på
Du kunne tjekke, hvad der findes af vandrestier, skovfitnes, cykelruter, historiske seværdigheder m.m. i dit nærområde. Din kommunes hjemmeside har sikkert nogle links. En 15 km. vandretur i et naturskønt område forberedt med kakaotermoflaske, frugt, kiks, chokolade og vand kan være en uforlignelig oplevelse. Og man taler så godt, når man går. Samtidig med, at det er OK at være helt stille sammen og bare opleve turen. Måske er der en naturplads med bålplads og gratis brænde, hvor I kan holde rast? Eller hvor I en anden gang kan tage alene ud og bage snobrød og riste skumfiduser? Vil I til vinter finde tilisede vandpytter og lave glidebaner der sammen? Vil I cykle ud til et smukt sted og se solnedgangen? Det kan være, at I lander i en kæmpe regnbyge, men det er kun vand, og at finde løsninger for ly og læ kan være sjovt. 2 store affaldssække i tasken kan være reserveregntøj.
Hvad har du selv haft af gode udendørsoplevelser
Tænk tilbage. Når du ønsker noget udendørs, må det være fordi, du har haft gode oplevelser med det. Hvad har gjort dybest indtryk på dig? Hvilke aktiviteter var de bedste? Vil du dele disse oplevelser med din kæreste? Vil du vise hende sider af dig selv, som måske ikke er friske og ”på højt niveau”, men som indeholder oplevelser, som lige præcis du kan lide? I håb om, at hun også vil kunne lide disse særlige oplevelser sammen med dig.
Vigtigt at du helt er dig selv
Det bekymrer mig lidt, når du skriver, at du gerne vil være mere frisk, og at du har lidt svært ved at komme op på hendes niveau. En fin facade holder altså ikke i længden. Når man kommer til at kende hinanden godt og har tilbragt mange timer sammen, viser det sig hos os alle, at vi ikke kan leve op til at smukt fantasi-glansbillede. Vi er almindelige mennesker med hver vores svage og stærke sider. Og så lidt højtideligt: Et bibelcitat lyder: ”kærlighed skjuler mange synder” (1. Peters brev 4,8). Når der er kærlighed mellem mennesker, kan der bæres over med mange småtterier, så kan vi slappe af og være os selv, også selv om vi ikke er helt perfekte…
God fornøjelse med dit fine initiativ! Herligt, at du gør noget aktivt for at tilføre jeres forhold nye aktiviteter og oplevelser. Og der vil jeg mene, at dit fokus på det udendørs har stor bæredygtighed og hviler på varige værdier!
Med venlig hilsen Margit