Har I nogle gode råd mod acne?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg ligger inde med et problem )-: Jeg har en medium form for acne ifølge min læge :D

Jeg har dog ikke særlig mange bumser. Det, jeg har, er små knopper og min hud er meget rød og man kan tydelig mærke på mit ansigt, at det er meget urent. Faktisk så er det, der er mit problem, at min hud er meget rød. Hvis min hud ikke var så rød, så ville jeg ikke ha et problem med det! Men min hud er helt vild rød og det er seriøst flovt at se mig selv i spejlet, min hud bliver nogen gange meget rød, mens jeg sidder i skolen og folk griner af det )-:

Lægen siger, at det ikke er slemt og han ikke vil gøre andet, end at udskrive noget som hedder redap, men jeg har prøvet det og det virker ikke!

Jeg har også prøvet mange andre cremer og underlige tips, men intet virker )-:

Så jeg håber seriøst, at i har nogle forslag til mit problem, det er psykisk terror for mig..

Peter, 17 år

SVAR:

Kære du.

Jeg har ikke yderligere forslag til det medicinske. Brug redap over længere tid, fast hver dag som din læge har foreslået.

Derudover kan det være en god ide at snakke med en voksen. om hvordan man lærer at leve med forsk. udfordringer, som livet måtte indebære.

Læs også andre svar:

Bumser og hudorme - hvad gør jeg?

Folk mobber mig – hvad gør jeg?

Andreas Hoff