Han virker ligeglad med vores forhold – hvad gør jeg?
Hej Adam og Eva. Jeg har en kæreste, og vi har været sammen et godt stykke tid, men det er bare som om, han er ligeglad med vores forhold ...
Jeg inviterede ham i biffen og han sagde "Ja", men så har han travlt med fodbold hele tiden, og han svarer næsten aldrig på mine beskeder, og jeg føler bare, at det er mig, der prøver at holde sammen på det hele, og at han bare fjoller rundt og er totalt ligeglad med, hvad der foregår, og om hvordan jeg har det.
Det gør mig virkelig ked af det, og jeg føler, han tager mig for givet ...
Skal jeg slå op med ham, eller skal jeg tale med ham om det, eller hvad?
Kh. Anonym, 13 år

SVAR:
Kære anonyme pige på 13
Tak for dit spørgsmål. Det er godt, at du standser op og tænker: Er det her rimeligt? Jeg synes umiddelbart, det lyder til, at din kæreste ikke er helt klar til at være i et forhold. Så måske det ikke skal være jer lige nu. Måske vil det være bedre for jer kun at være gode venner.
Tag en afklarende snak med ham
Først og fremmest kan du tage en snak med ham og fortælle ham, hvordan du har det. Og så synes jeg, du skal gøre det klart, at du har brug for at mærke, om han også vil jeres forhold.
Mærk efter, hvad du vil være med til
Du skriver, at han ikke svarer på sms’er, og at han virker ligeglad. Det kan jeg godt forstå, du bliver ked af, og det skal du heller ikke finde dig i. Du skal sætte en grænse for, hvad du vil være med til.
Nyd din teenagetid
Da jeg går ud fra, at han også er omkring de 13, vil jeg sige, at teenagetiden lige er startet for jer begge. Du er måske mere klar til at være i et forhold end ham – og jeg er sikker på, at der nok skal åbne sig muligheder for dig, hvis I finder ud af, at I ikke skal være kærester. I de næste ti år vil der ske en masse spændende ting. Nyd dine venner og veninder!
Måske kan du få noget ud af at læse disse artikler:
Plusser ved at vente med at få en kæreste
Kærestepotentiale… eller en god ven?
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
Håber, du kan bruge mit svar.
Venligst Katrine