Hår under armene - er der noget galt siden penis ikke vokser?

Vis spørgsmål

Hej adam og eva. Jeg er lidt i tvivl, fordi min penis ikke er vokset, og fordi der står, at den begynder at vokse, før man får behåring andre steder (som jeg har under armene).

Så jeg er lidt i tvivl, om der er noget galt, siden den ikke er begyndt at vokse (testiklerne er).

Christoffer, 16 år

SVAR:

Hej Christoffer

Puberteten forløber ikke altid helt ens hos alle drenge. Nogle gange kommer hårvæksten før penis vokser. Andre gange er det omvendt. Dine testikler er vokset, og det er et tegn på, at din pubertet er i fuld gang. Din krop skal nok udvikle sig på normal vis, og din penis skal nok begynde at vokse inden længe.

Læs evt. mere her:

Fra dreng til mand

Drengens kønsorganer

Pubertet - en ekstrem forvandling

Mvh

Boje