Glemt P-pille og pletblødninger - hvad betyder det?
Hej, jeg har kigget lidt, men synes ikke rigtigt, jeg kan se et svar på det her, jeg har glemt og tag min pille i 1 uge og havde sex weekenden i uge 1 og er begyndt og få pletblødninger, hvad kan det betyde?
ML, 18 år

SVAR:
Kære ML!
Tak for dit spørgsmål!
Som jeg forstår dig, har du glemt en p-pille i den første uge af en ny pakke og i den uge har du haft sex med din kæreste. I så fald er risikoen for at du er gravid lille, men den er der. Derfor vil jeg anbefale, at du tager en graviditetstest, når der er gået 2-3 uger, efter I havde sex. Pletblødningerne kan sagtens bare være en reaktion på at kroppen er "forvirret" over, om den selv skal styre cyklus eller ej, så det er ikke nødvendigvis et graviditetstegn i sig selv.
Håber det var svar på dit spørgsmål?! Skulle du have lyst til at læse noget om hvordan din prævention virker og andre metoder er her et link: Prævention
Venligst
Lotte