Gider han mig ikke?

Vis spørgsmål

Hej jeg er bare sådan i tvivl om noget med min kæreste, han siger, altid han elsker mig. Og jeg tror ham, for jeg ved, han mener det, men det er bare som om han bare ikke vil bruge tid sammen med mig.

Men han har bare ikke altid været sådan, det er først nu, han er sådan, vi har været kærester i 4 måneder. Jeg elsker ham virkelig højt, så det gør mig ked af det, at jeg skal gå rundt med den følelse, at han ikke vil være sammen med mig. Han har aflyst aftale før, og nogle gange blev jeg også rigtig ked af det. For de grunde er altid, "jeg har bare ikke rigtig lyst"

Hjælp mig. :-

Caroline, 15 år

SVAR:

Hej Caroline

Tak for dit spørgsmål til A og E. Det er altid rigtig godt at få sat ord på det, der fylder og som man går og spekulerer på.

Hvor er det dejligt for dig, at du har en kæreste, du er glad for, og som siger, at han er glad for dig.

Det er nok altid en udfordring, når man er ung og forelsket, at finde ud af hvor meget tid, man skal bruge sammen.

Brug for længere tid

Nogle gange er det bare sådan, at piger tidligere er mere klar til faste og mere bindende forhold. De tænker meget, og planlægger alting og drømmer meget om fremtiden. Drenge er ofte et helt andet sted i denne fase af livet. De lever her og nu og tænker ofte ikke så meget over fremtiden. De skal nå det hele, lave sport og slå sig løs. Drengene har ofte brug for længere tid, inden de er helt klar til at binde sig mere fast.

Det betyder ikke nødvendigvis, at han ikke er glad for dig, men bare at han er et andet sted i livet.

Plads og tid

Måske kan I lave aftaler for hvornår, I kan være sammen, så I kan planlægge lidt efter det. Han føler sig måske lidt ”omklamret”, hvis du hele tiden spørger, om I skal være sammen. Hvis du giver ham lidt plads til også at mærke, at han savner dig, skal han nok komme til dig, hvis du betyder noget for ham.

Det er vigtigt at give hinanden plads og tid, til at forholdet stille og roligt kan vokse og udvikle sig, som det skal.

I starten var det jo nemt at være sammen hele tiden, da var I begge meget forelskede, men det bliver man jo ikke ved med at være. I hverdagen, skal I finde et niveau for hvor meget tid, I vil bruge sammen.

Du skal jo også nå en masse, inden forholdet bliver alt for forpligtende. Det er vigtigt at pleje sine venindeforhold, for de er der også, hvis forholdet til kæresten en dag skulle ryge. Det er også vigtigt at holde fast ved sine interesser.

Ærlig snak

Det er altid en god ide at tale med en, du har tillid til om dette., måske din mor eller en god veninde.

Det er også en god ide, at I ærligt snakker sammen om, hvordan I vil være kærester, så I ikke går og har for høje forventninger til hinanden.

Håber mit svar giver mening for dig.

Kærlig hilsen Marianne