Fuld og ubeskyttet sex - kan hun være gravid?
Hej. For 4 dage siden havde jeg og en anden sex. Jeg havde kondom på, men vi beslutter os for at tage det af. Vi havde ubeskyttet sex i 10-30 sekunder, og så blev der kaldt på os og vi måtte afbryde. Jeg kom ikke og følte heller ikke, jeg var tæt på det (var noget fuld).
Kan der være chance for graviditet??
Hilsen den urolige, 16 år (:

SVAR:
Kære Urolige
Tak for dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå, du er urolig. Der er nemlig en stor risiko for graviditet, når afbrudt samleje praktiseres. Det er den mindst sikre metode for at undgå graviditet. Samtidig kan ubeskyttet samleje også medføre kønssygdomme eks. klamydia og hiv. Jeg går ud fra at du ikke kender den, du var sammen med særlig godt, da du omtaler din sexpartner som "en anden "
Sex er et stort ansvar
Jeg vil anbefale dig at læse et lignende spørgsmål på nedenstående link:
Ubeskyttet sex, afbrudt samleje, kan hun være gravid?
Sådan bliver du gravid
Pas godt på dit sexliv
Hvis du fortsat er seksuelt aktiv, så er det meget vigtigt, at sørge for prævention, det kan du læse mere om her: Prævention. Og husk det er kun kondom, der beskytter mod kønssygdomme
Alkohol og sex er meget uklog cocktail, og giver desværre rigtig mange nogle ret kedelige erfaringer. Jeg synes, du skulle tage dig tid til at læse disse artikler om alkoholens virkning.
Sex og alkohol og Alkohol – så det rykker
Vh Lise
Leksikon