Forvirrede følelser over for tre forskellige drenge

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva

For et par uger siden mødte jeg to vidt forskellige drenge. Jeg går i 8. klasse. Den ene havde jeg skrevet en del med. Det gik så lidt galt, da han er lidt umoden, jeg var for desperat, og han kun går i 7. klasse. Så nu skriver vi ikke sammen eller noget som helst, hvilket jeg er rigtig ked af det over, da det er ham, jeg bedst kan lide.

Den anden dreng fra 9. er helt anderledes og mere moden. Vi skriver og taler en masse sammen, og han skriver hele tiden søde ting til mig. Ham fra 9. er bare noget helt andet end ham fra 7., men det er jo ikke godt, hvis jeg ikke gengælder hans følelser.

Selvfølgelig behøver jeg ikke at have noget med nogen, men vil heller ikke have gang i flere forskellige. Og er ikke helt klar til noget med ham fra 9. Vil bare ikke have et dårligt ry.

Men snakker også med en fra min egen årgang, som jeg føler mig mere tilpas med. Ham her fra min parallelklasse føles mere rigtig. Han er også lidt mere genert, og jeg føler, der er noget at kæmpe for, uden det er uopnåeligt.

Er bare mega forvirret og ved ikke helt, hvad jeg skal gøre …!

Hilsen den forvirrede pige;)

(forkortet af red.)

SVAR:

Kære forvirrede pige

Tak for dit brev. Der er mange, der oplever forvirrede følelser omkring forelskelse og kærester. Det er helt naturligt for den alder, du har. Jeg vil forsøge at give dig nogle råd, som du kan bruge, når du oplever forvirring i forhold til dine følelser for en dreng.

Flirt med flere på én gang

Du skriver, at du har gang i flere ting på samme tid. Det er uklart for mig, om du faktisk er forelsket i nogen af de tre drenge, du fortæller om. De to af drengene har du kun kendt i et par uger, så det vil være godt, at du giver dig selv tid til at lære dem bedre at kende. På den måde kan du finde ud af, hvilke følelser du har for dem hver især.

Svært ved at afvise

Dine forvirrede følelser handler muligvis også om, at du har svært ved at afvise den af de tre drenge, som er ældre end dig, og som umiddelbart viser størst interesse for dig. Du gør dig overvejelser om, at du ikke ønsker at give denne dreng falske forhåbninger. Her har du fat i noget vigtigt.

Hvis du på nuværende tidspunkt ikke er forelsket i drengen fra 9. klasse, så er det en dårlig idé at gengælde hans søde beskeder. Jeg vil anbefale, at du ikke bliver kæreste med ham, blot fordi han viser stor interesse for dig, og dermed virker “let” at få som kæreste. I stedet skal du fortælle ham, at du synes, han er rigtig sød, men at du desværre ikke har de følelser for ham, som han giver udtryk for i sine beskeder til dig. Det er altid bedst at gøre det face to face. Det kan være svært at mærke, hvordan beskeden bliver modtaget, hvis den sendes på sms eller over sociale medier.

Lidt at tænke over

Jeg vil til sidst give dig et par udfordringer, som du kan overveje:

1) Hvorfor ønsker du en kæreste? Er det ”blot” for at prøve at have en kæreste, eller er du virkelig forelsket? Når du er forelsket i en dreng, så vil du føle en tiltrækning, hvis du er i nærheden af ham. Du tænker rigtig meget på ham, og du bliver glad og varm inden i, når I taler sammen, eller han kigger på dig.

2) Hvad er vigtigt for dig i valg af en kæreste? Fælles interesser, god at snakke med, tøjstil, humor, popularitet, ...?

Måske kan du få nogle input til overvejelserne ved at læse vores artikler
Ét trin ad gangen er det mest sikre
Jeg er forelsket! – Eller er jeg?
Plusser ved at vente med at få en kæreste
Slå koldt vand i blodet

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at du snart finder ud af, hvad du føler for hvem og hvorfor.

Pas godt på dig selv!

Kærlig hilsen
Mette