Fortvivlet – hvordan bliver jeg bedre til at holde på en fyr?
Hej;) Jeg er en pige på 23 år, som aldrig rigtig har haft en kæreste. Det er ikke fordi jeg ikke vil eller fordi at jeg er kræsen. Jeg har bare problemer med at holde på en fyr.
Lig siden jeg var omkring 16 år, har jeg kun haft dårlige oplevelser med forelskelse. Jeg er blevet dumpet gang på gang. Jeg har altid fået at vide, at jeg er en flot pige, så jeg tror ikke, at det er pga mit udseende.
Jeg har det med at blive rigtig hurtig glad for en fyr, men det holder bare aldrig ret længe ad gangen. Jeg forstår ikke, hvad det er, jeg gør galt. Det er som om, jeg ikke er spændende nok eller at de bare mister interessen ret hurtigt.
Hvad kan jeg gøre for at fastholde en fyrs opmærksomhed? Skal jeg virke interesseret i dem eller skal jeg lade dem komme til mig.
Jeg har været rigtig ulykkelig forelsket i en fyr, da jeg var 18 år og det tog mig 3 år at komme over det. Kan det have en indflydelse på mine fremtidige forhold, som gør, at jeg ikke kan holde på en fyr? Hvad gør jeg for at glemme det igen?
Har virkelig brug for nogle råd til at holde på en fyr. For det piner mig at blive ked af det gang på gang;/
- Den håbefulde, 23 år

SVAR:
Hej den håbefulde.
Sådan, som jeg forstår dit brev, så har du, siden du var 16 år, haft forskellige kærester, men kun af kortere varighed.
Du har let ved at forelske dig i en fyr, og når I er begyndt at være kærester eller lægger op til det, så mister han interessen. Og det ender med, at du bliver dumpet og ulykkelig.
At du har haft en fyr/drømmefyr, som du var ulykkelig forelsket i, kan godt have indflydelse på de forhold, du gik ind i efter den periode. Jeg tænker, du har brugt fyrene som trøst for den drømmeprins, du ikke kunne få, og hvis du i dine tanker hele tiden har sammenlignet dem med ham, har du ikke givet fuld mulighed for at de kunne vise, hvem de var, og de har ikke kunnet finde det vidunderlige i dig, da du har gemt det - i tankerne - til en anden.
Hvordan glemmer du din ulykkelige forelskelse?
Jo mere du tænker på, at du vil glemme ham, jo mere koncentrerer du dig om – ham.
Du glemmer det nok aldrig, men det kan komme til at fylde mindre i dine tanker. Det, kan det gøre ved, at du erkender, at han kun var en drøm, at han har en anden eller afviste dig, (eller hvad årsagen var). Det kan godt være smertefuldt, også selvom du skriver, du er kommet over det. Det er en drøm, som du må opgive, for at kunne få en ny virkelighed - en sand virkelighed.
Livet er rigtig dejligt, og undertiden gør livet også rigtig ondt.
Vælg med omhu:
Du beskriver dig selv som ikke værende kræsen, måske skal du være kræsen; på den måde, at du gør dig bevidst om, hvilke egenskaber der er vigtige for dig, at ham, du skal leve resten af livet sammen med, har.
Du kan skrive en ønskeliste, med overskriften: min drømmefyr eller min kommende børns far.
Så er jeg sikker på, der dukker nogle ting op, som er vigtige for dig.
Når du så møder en fyr, du bliver interesseret i, kan I begynde på et venskab, hvor I lærer hinanden at kende. Om du da skal være den, der tager kontakten, eller han skal komme til dig, findes der ingen regler for. Det afhænger af jeres personlighed, hvem af jer der er mest udadvendt.
Hvordan holde på en fyr
Hvordan du holder på en fyr, handler meget om, fælles holdninger, fælles interesser, ønske om at lære ham at kende, interesse i hans arbejdsliv og fritids liv. Og selvfølgelig gælder det også modsat, at han viser interesse for dig og dit liv.
Vær dig selv, vis hvem du er.
Jeg har fundet nogle links, som måske kan give dig hjælp.
Og læs gerne andre spørgsmål og svar på adamogeva.dk
Kærlighed og forelskelse
Forvirrende tanker om eks – kan følelserne komme tilbage?
Problemer med kontakt til drenge – har I gode råd?
Singleliv
Jeg vil ønske dig et godt liv.
Kærlig hilsen
Birgit Rahbek