Fortryder og savner ham – hvad skal jeg gøre?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er en pige på 15 1/2, som fortryder, jeg gjorde det forbi med ham den dejlige. Mig og min kæreste havde haft noget i 7 måneder, inden vi kom sammen. Vi var sammen i ca. 2 måneder. Der kom så den her anden dreng ved navn Bo, som fik mig til at tvivle, fordi min kæreste er 1 år yngre end mig og Bo er et år ældre end mig.

Men efter noget tid fandt jeg så ud af, at det hverken skulle være min kæreste eller Bo, så jeg sluttede den lille ting mig og Bo havde, men fortalte min kæreste, at jeg ikke havde de samme følelser for ham mere, og om vi bare skulle være venner.

Men nu er der gået 3 måneder, og efter der kun var gået 1 måned, havde jeg allerede fortrudt. Jeg skrev til ham om mine følelser, og han skrev, at han lidt havde det på samme måde, men vi skulle jo bare starte forfra. Jeg prøvede så at smile, sige hej og farvel og jeg prøvede at snakke med ham. Men han gik bare hurtig den anden vej, når jeg kom.

Så jeg lod det ligge et stykke tid og havde også glemt ham i en måned, men nu kan jeg ikke få ham ud af mit hoved og jeg vil rigtig gerne blive venner med ham igen, men problemet er, at jeg ikke ved, om jeg bare skal glemme ham, eller hvad jeg skal gøre, for at det kommer til at gå godt igen... jeg håber, I kan hjælpe mig, jeg er virkelig forvirret....

Tak på forhånd

Savner ham

SVAR:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål til A og E. Det er altid godt at få sat ord på det, der fylder.

En god tid

Det lyder til, at du har haft en god tid med din kæreste og at du nu fortryder, at du gjorde det forbi.

Der er mange følelser og tanker at forholde sig til og det er nemt at blive i tvivl. Skal man være kærester eller ej, hvad føler man egentlig for hinanden osv.

Det lyder til, at I begge har været glade for hinanden, men den pause, I har haft, har fået jer til at tænke ekstra meget over jeres forhold.

Det man ikke kan få

Måske handler det om, at man ofte gerne vil have det, man ikke umiddelbart kan få. Og det man kan få, vil man ikke have.... Det lyder også til, at du havde en periode, hvor du glemte ham lidt, nu er du så bare kommet til at tænke over det igen.

Hvor meget vil du?

Jeg tror, det er vigtigt, du bliver helt klar på, hvor glad du er for ham og dermed, hvor meget du egentlig vil være kæreste med ham.

Handler det mest om, at du nu vil have ham, fordi han ikke er så interesseret i dig, eller ville du også have ham, hvis du kunne vælge mellem en masse andre?

Under alle omstændigheder er det godt at tænke sig godt om. Selvom du nok synes, at jeres pause helt gjorde det forbi mellem jer, så er det jo bedre. Skal det være jer, så skal I nok finde sammen igen.

Læs evt. disse link, når du gør dig dine overvejelser:

Den eneste ene

En trappetanke

Pigevenner og drengevenner

Snak med andre

Prøv også at snakke med andre om dine tvivl. Det kan også være med til at afklare tingene for dig.

Jeg vil ønske, at du finder ud af, hvad du vil og skal.

Kærlig hilsen

Marianne