Forelsket og bange for at miste hende – hvad gør jeg?
Hej, jeg er en fyr og er 22 år. I’m just a lover, but nobody loves me. Jeg er forelsket i en pige, som går på samme skole som mig. Vi har også været i samme klasse en gang.
Jeg synes, hun har prøvet mange gange at komme tættere på mig og prøvet at snakke med mig, men det har været meget kort, på grund af min skyld, fordi jeg er blevet helt nervøs hver gang. Hun hilser altid først på mig og smiler til mig. Jeg ved godt, hun kan lide mig, men alligevel er jeg ikke helt sikker.
Problemet er bare, at jeg er en dårlig skuespiller, hvis I forstår, hvad jeg mener? Men nu har jeg tænkt over at købe hende et gavekort, hvor hun kan gå og købe noget for 1500 kr., men jeg ved ikke, om det vil være en god ide. Jeg er rigtig bange for at miste hende. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, for at hun ved, jeg elsker hende så højt. Jeg hader, at hun ikke ved, jeg vil dø for hende.
Please help me!
vh the lover

SVAR:
Kære ”The lover”
Allerførst tak for din henvendelse. Det er altid dejligt, når unge vil bruge adamogeva.dk, og dermed også med deres spørgsmål kan være med til at hjælpe andre.
Du fortæller, at du er forelsket i en pige, som også går på samme skole som dig. Som jeg lige læser det, så har I en fin kontakt, men du er i tvivl om, hvorvidt hun ved, at du er forelsket i hende, og om du skal købe det her gavekort til hende?
Det er helt naturligt at ville give den, man er forelsket i, ekstra opmærksomhed, og det gøres ofte bedst ved at give gaver. Om du skal give hende et gavekort på 1500,- er det ikke mig, der skal beslutte. Jeg synes, det er en stor gave at give, og det kan måske komme til at virke meget voldsomt på hende. Især hvis hun slet ikke har de samme følelser for dig.
Det er klart, at du er bange for at miste hende. Hun betyder jo alt for dig, fornemmer jeg. Det er en svær tid, hvor det hele er usikkert, i forhold til om hun gengælder dine følelser. Du skriver, at I går på samme skole, men ikke så meget om, hvor ofte I taler sammen, og om I også ses i fritiden.
Få en afklaring
Mit råd til dig må helt klart være at prøve at tale mere med hende, og nok egentlig bare få sagt til hende, hvordan du har det. Det er ikke altid lige nemt, og svaret kan opleves forfærdeligt, hvis hun ikke gengælder dine følelser. Alligevel tror jeg, du skal prøve at få det sagt til hende. Netop så du kan få klarhed.
Håber det var svar nok, ellers må du meget gerne kontakte mig igen!
Mvh.
Thea