Forelsket, men er følelserne gengældt?
Hej A&E. Jeg er kommet i den heldige situation at finde en pige, som jeg efterhånden holder utroligt meget af. Vi har ''kendt'' hinanden i 2 års tid, dog er vi først lige begyndt at skrive sammen - omkring 1 måneds tid nu. Jeg er en typisk 9. klasses elev med briller, dog er jeg hæslig. Jeg har været heldig med udseendet, men er ikke hvad piger i dag omtaler som ''lækker''. Hende pigen, jeg kan lide, er en 1.g'er.. Vi har talt om det, og hun har intet problem med det. Jeg er virkelig oppe i den 7. himmel og tænker konstant på hende.
Men hvordan ved jeg, at hun har det på samme måde? - hun har haft en svær tid og stoler ikke på drenge efterhånden, da hun er blevet udnyttet. Jeg har fortalt hende, at det vi har er noget specielt. For mig i hvert fald.
Men ja; Hvordan ved jeg, at hun har det på samme måde og at mine følelser også er gengældt?
Tak på forhånd, Zero :)

SVAR:
Kære Zero
Tag en åben snak om det
Ja, hvordan kan du vide, om hun også er forelsket i dig? Jeg tror, at det er et af de spørgsmål, de fleste i din alder går rundt med. Det er så spændende at være forelsket i det uvisse, og samtidig kunne det være rart bare at have vished om, der er noget eller ej. Den eneste måde, man kan vide det på, er ved at spørge den anden. Det kræver en del mod, da man gør sig selv sårbar ved at fortælle om sine følelser. Udfaldet kan være helt fantastisk eller rigtig svært, alt efter om ens følelser er gengældt.
Det lyder til, at I har kendt hinanden i lang tid og måske har snakket indirekte om jer to sammen, så det virker til, at hun også har interesse i dig og synes, du er sød. Jeg ved ikke lige helt, hvad du mener, i forhold til at du ikke er ”lækker” i en bestemt forstand og at det er ok med hende? Det er lidt uklart for mig, hvad det handler om. Men jeg synes, at du skal spørge hende, hvor hun står nu.
Giv hende tid
Du skriver, at hun har haft en svær tid pga. tidligere forhold, og derfor kan det være, at hun har brug for mere tid, før hun er klar til at være i et forhold. Hvis hun er blevet såret, er det naturligt, at hun lige trækker sig tilbage for at beskytte sig selv. Det betyder dog ikke, at hun ikke kunne have følelser for dig og på sigt gerne vil være sammen med dig. Måske betyder det bare, at du skal være mere tålmodig og fortælle hende, at du godt kan lide hende – som du også allerede har gjort ved at sige, at I har noget specielt.
Venskab
Til sidst vil jeg opfordre dig til at nyde at have en god pigeven, som måske kunne blive til mere en dag. Lær hinanden godt at kende, og på den måde får I også tillid til hinanden.
Du kan evt. læse artiklen Kærestepotentiale … eller en god ven?
Håber at du kan bruge det, jeg har skrevet til noget.
Venlig hilsen
Katrine
Leksikon
Læs mere her
Er du glad for dig selv?