Forelsket i en, som har en kæreste

Vis spørgsmål

Hej

Jeg har, i lang tid, været forelsket i mit crush, og vi har småflirtet. For nyligt har jeg fundet ud af, at han faktisk har en kæreste, men holder hende hemmelig for mig. Vi holder ingenting hemmeligt for hinanden og betror hinanden alt, så jeg undrer mig derfor over, hvorfor han har holdt det hemmeligt i så lang tid. Jeg har kendt ham i ca. 9 måneder, men mine følelser er meget stærke og tydelige. Jeg kan ikke læse ham, men jeg kan fornemme, at han småflirter med mig.

Har I/du nogle idéer om, hvorfor han har holdt det hemmeligt for mig?

Hilsen M

SVAR:

Hej M

Jeg forstår godt, at du undrer dig over, at han har holdt sin kæreste hemmelig for dig, mens du samtidig har oplevet, at han har flirtet med dig.

Stop spekulationerne og spørg

Du spørger til, om jeg kunne have nogle idéer til, hvorfor han har holdt det hemmeligt. Det kan der være mange forskellige svar på. Måske er han glad for sin kæreste, men er samtidig også blevet glad for dig og kan ikke finde rundt i sine følelser. Måske opfatter han det ikke som noget problem, at han flirter med dig, mens han har en kæreste. I virkeligheden er mine forslag mest spekulationer og det giver ikke meget mening bare at spekulere.

Derfor vil jeg opfordre dig til at tage en snak med ham, så du ikke sidder fast i, at du ikke kan læse ham. Forklar ham, hvordan du oplever situationen; at du oplever, at han flirter med dig og at du har udviklet følelser for ham. Spørg ham, hvorfor han ikke har fortalt, at han havde en kæreste. Prøv at spørge på en nysgerrig måde, i stedet for at være anklagende.

Han må vælge side

Det er svært for mig at forudse eller forberede dig på, hvad han svarer. Uanset hvad, vil jeg anbefale dig, at du beder ham om at tage stilling til, om han vil fortsætte sammen med sin kæreste, eller han vil finde ud af noget med dig. Efter min mening kan han ikke begge dele på én gang. Det er hverken respektfuldt over for dig eller hans kæreste, at han kører ”dobbeltspil”. Jeg håber, at I sammen finder ud af det hele.

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke!

Hilsen

Charlotte