Forelsket i 2 piger - hvad skal jeg gøre?
Hej Brevkasse. Jeg står med noget af et dilemma. Jeg er forelsket i 2 piger og jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre.
Den ene har jeg kendt hele mit liv og er min bedste veninde og den anden har jeg mødt for 2 måneder siden.
Min bedste veninde kan jeg dele alt med og vi har det altid sjovt sammen.
Den anden pige kan til tider være meget svær at forstå, da hun tit skifter imellem at være sur og glad.
Jeg tænker på det hver dag og det er lidt en plage.. Den mest sikre ville nok være hende, jeg næsten lige har mødt, men jeg synes ikke, det skal komme an på, hvem jeg kan blive kæreste med, men hvem jeg bedst kan lide og det er rigtig svært at finde ud af.
Håber I vil tage jer tid og svare på mit spørgsmål.
Venlig Hilsen
Gregers, 15 år

SVAR:
Hej Gregers
Tak for dit spørgsmål. Du skriver, at du er forelsket i to piger, og at de er meget forskellige. Den ene, siger du, er din bedste veninde og hende føler du, at du har det rigtig godt med. På den anden side, er der en ny pige, som vækker følelser hos dig.
Tag god tid til at blive klog på dine egne følelser
Det kan være en svær situation, især når du ikke ved, hvordan de føler. Men som du selv skriver, det er mere vigtig at finde ud af, hvem du bedst kan lide og ikke hvem der bedst kan lide dig.
Måske kan du blive lidt klogere på dig selv ved at læse disse artikler:
Forelsket - en fantastisk følelse
Kærlighed og forelskelse
Den eneste ene
Tag et trin ad gangen - sats først på det gode venskab
Det lyder rigtig dejligt, at du har en god veninde, som du kan have det godt med, og har opbygget et godt forhold til som venner. Det er rigtig godt at lære hinanden at kende som venner, inden man bliver kærester. I har opnået en tillid til hinanden og kan forhåbentlig snakke åbenlyst om mange ting. Det er vigtig for alle slags forhold. Læse mere om det, at være venner først her:
En " trappetanke"
Pigevenner og drengevenner
Forelsket i min bedste ven - hvad gør jeg?
Giv dig god tid
Jeg kan ikke fortælle dig, hvem du bedst kan lide, men jeg vil gerne sige til dig, at uanset hvem du vælger, så er det vigtigt, at I lærer hinanden at kende, og opnår en tillid til hinanden, inden ting bliver for seriøst. Det er fantastisk, at du gerne ville finde ud af selv, hvad du mener, sådan at du ikke får dem begge to til at tro, at du gerne vil begynde noget mere end venskab med dem. Brug endelig god tid som venner til at lære den anden at kende, så tror jeg, din beslutning bliver nemmere.
Mvh
Mary A. Madsen