Forelsket i 2 år 8 måneder - hvordan fortælle ham det?
Jeg er en pige på 22 år, som er rigtig følsom, men også stærk på den anden side. Jeg blev forelsket i en fyr på 21 år,men kan ikke finde ud af, om det er gengældt. Han gør mange ting, der tyder på forelskelse; men pogså ting, der gør, jeg kommer i tvivl. I perioder holder han helt op med at kontakte mig. Please hjælp mig - jeg har gået og tænkt over det her i 2 år og 8 måneder og grædt og grædt. Har virkelig brug for råd fra jer. Har I gode råd til, hvad jeg kunne gøre for at lade ham indse, at jeg virkelige vil have ham, så må I meget gerne sige til.
(resume ved redaktionen)
Læs hele spørgsmålet her:
Kære Adam og Eva. Jeg er en pige på 22 år, som er rigtig følsom, men også stærk på den anden side. Jeg blev forelsket i en fyr på 21 år, vi gik på samme gymnasium og samme klasse. Indtil dagen i dag har jeg været forelsket i ham i 2 år og 8 måneder.
Første gang jeg mødte ham, blev jeg helt vildt tiltrukket af ham, der var noget i mig, der sagde " det er ham, du længe har ledt efter". Vi havde et okay godt venskab til at starte med, men efter nogle måneder fik jeg følelser for ham.
Han gjorde ting og sager, som virkelig kunne få en til at tro, at han var vild med mig. Vi kontaktede ikke så meget hinanden på mobil eller noget, tingene udviklede sig, efter jeg blev student i 2010 og ikke længere var på samme skole. Jeg startede med at få mange opkald fra ham samt sms'er. Vores snak varede i flere timer, og under samtalerne sagde han altid ting, som næsten fik mig at tro, at han elsker mig. Problem er, at når man er forelsket, fortolker man alt på den måde, man selv ønsker.
Da jeg tog ud og rejsem skrev han til mig, og han spurgtem hvornår jeg skulle komme tilbage til Danmark. Vi er fra to forskellige kulturer, og pludselig var han så interesseret i at lære mit sprog, og han tog kurser for det. Kan huske at han var så spændt på at fortælle mig, at han var startede til de kurser der, han ringede flere gange, fordi jeg ikke svarede på hans første opkald. Han holdt ikke op med at ringe, og kan stadig huske hvor glad og spændt han var til at fortælle det, da jeg svarede på opkaldet. Han grinte og var helt oppe og køre. Han foreslog, at vi to skulle mødes i det mindste 1 gang om ugen, hvor jeg kunne hjælpe ham med sproget, og hvor jeg så kunne lære hans sprog - og det var jeg med på.
Vi startede med at mødes for at øve, men jeg var som altid i den anden verden, for hver gang jeg ser ham, tænker jeg på, hvor heldig jeg er, fordi jeg lærte ham og kende. Han kigger mig altid i øjnene, når han snakker til mig, og når jeg er i gang med at fortælle ham en oplevelse, jeg havde, kan jeg se, at han rent faktisk ikke hører så meget efter, men bare sidder der og stirrer mig i øjne og kigger på, hvordan jeg er. Han kan sige mange romantiske ting, men så siger han altid til sidst ", jeg laver sjov med dig ".
På et tidspunkt fortalte jeg ham, at jeg havde fået en frier, og jeg kan sagtens huske hans reaktion via Tlf. Han blev nærmest ophidset og spurgte hurtigt hvem, hvad, hvornår og hvordan.
En gang mens vi sad og øvede "holdt han min hånd" på den uskyldige måde, hvis du forstår - han skulle vise mig, hvor varm hans hånd var, ja det lyder lidt mærkeligt, men det var det, han sagde, og han gjorde det 3 gange efter hinanden, mens han smilte og kiggede mig dybt i øjne for hver gang.
En gang sagde han til mig over tlf, at jeg virkelige var den eneste pige, han talte så meget med, og at han for længst cuttede kontakten til andre piger osv. Jeg ved ikke, om det betyder noget, eller om det bare er noget, han siger sådan. Når vi er sammen, prøver han altid og røre mig på den uskyldige måde, hvor kan kommer tæt på mig, eller hvor hans ben rør mit, når vi sidder ved siden af hinanden.
Jeg ved, at jeg har skrevet meget, og det må I virkelige undskylde - men jeg havde bare virkelig brug for at få det ud - jeg er træt af at gå rundt og tænke, om han virkelig føler noget for mig eller ikke.
Jeg har altid den tanke, måske at hvad han gør ved mig, gør han måske også ved andre piger, det ved jeg ikke. Jeg bliver så gal, når jeg ser andre piger fra hans universitet skriver til ham på facebook eller telefonen.
Jeg tør ikke fortælle ham, hvor DYBT forelsket jeg er i ham og har virkelig aldrig mødt en som ham, og det mener jeg bogstaveligt. Jeg vil virkelige gerne fortsætte mit liv med ham og dele alt med ham. Jeg vil så meget gerne have, at han skal være far til mine børn en skønne dag.
Men jeg tør ik fortælle ham, hvor meget jeg elsker ham, jeg har gjort så mange ting og sagt så meget til ham, at jeg VED, han ved, at jeg godt kan lide ham. Jeg er bare bange for, at han afviser og fortæller, at han kun har mig som en meget god veninde, og så ender det med, at vi ødelægger vores dejlige venskab.
Please hjælp mig - jeg har gået og tænkt over det her i 2 år og 8 måneder og grædt og grædt. Har virkelig brug for råd fra jer.
Har I gode råd til, hvad jeg kunne gøre for at lade ham indse, at jeg virkelige vil have ham, så må I meget gerne sige til.
PS: Jeg fik kun skrevet de positive ting ved den fyr, jeg er forelsket i. Jeg vil bare kort tilføje, at selvom jeg fik så mange opkald og SMS fra ham, så kan der komme tider, hvor jeg ikke hører fra ham i en måned eller to, og så pludselig vender han tilbage igen. Det føles nærmest, som om når det siger klik i ham, så er han ligeglad med mig, og når det er, han kommer i tanke om mig, så ringer han.
Og det er den periode, jeg har det sværest i, det er sket to gange nu. Og når jeg ikke hører fra ham, tænker jeg: Lad mig selv tage chancen og ringe ham op, jamen så tager han den ikke, og han ringer engang tilbage. Det gør han også nogle gange udenfor den periode, hvor han forsvinder. Skiver jeg en SMS, svarer han nogle gange lynhurtigt tilbage. Andre gange svarer han aldrig tilbage.
Jeg føler, som om jeg er en dukkeagtig ting, når han lyst, så svarer han eller skriver, og når han ikke har lyst, så gør han det ikke.
Han fortalt mig om en pige, der var forelsket i ham, og hun fortalte ham det. Jeg har læst deres chatbeskeder på facebook, og det ved han intet om. Men han fortalte, at han var i chok, for han tænkte, hvad fik hende til det. Han sagde, at han var bange for, at han havde gjort ting og sager, der fik pigen til at tro, at han elskede hende. Han sagde, han cuttede kontakten til hende i ca 3 måneder, og så snakkede de sammen igen, og så igen holdt han sig væk nogle måneder, og så snakkede de igen. Efter han fortalte mig det, blev jeg vildt bange for, at det er det, der også sker med mig, for han ved sikkert godt, at jeg er vild med ham.
Og som jeg fortalte før om de piger, der skrev til ham på facebook og på mobilen, som er fra hans uni, så føler jeg, at han nogle gange skriver, taler og opfører sig på samme måde, som han gør med mig. Jeg føler ikke, at der rigtigt skulle være noget speciel opførsel, som kun kunne være mellem os to.
Så jeg er fuldstændig forvirret - er jeg hans gode veninde kun ? Eller er jeg noget andet ? Har han følelser eller ikke ? Hvordan skal jeg vide det ? Og er jeg som alle andre piger, han taler med.
I må virkelige undskylde for den laaaange historie.
Med kærlig hilsen Den forelskede ... 22 år

SVAR:
Kære forelskede
Tak for dit lange og ærlige brev. Jeg er slet ikke i tvivl om, at din forelskelse fylder meget i din hverdag, derfor er mit råd også helt enkelt, men for dig måske rigtig svært.
Venskab eller ?
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at din forelskelse er reel og ægte. Du har, som du også selv skriver, fundet den mand, du ønsker at dele resten af dit liv med. Du bliver nødt til at komme videre, og det kan jeg kun se én mulighed for, og det er. at du spiller med åbne kort og fortæller ham, hvad du føler.
Jeg ved godt, at du frygter, at han reagerer, som da en anden pige fortalte, at hun var forelsket i ham, men det er risikoen. Ud fra det, du skriver, tænker jeg, at enten er han smask forelsket i dig, eller også leger han med dine følelser.
At han har holdt nogle lange ”pauser”, hvor han ikke har kontaktet dig og ikke har ønsket at blive kontaktet, kan der være flere grunde til. Måske er han også forvirret, usikker på sine egne følelser og dine? Det kan være, at det er derfor, han har holdt pauserne i et forsøg på at blive klogere på, hvad I har sammen. Det er bare nogle tanker.
Jeg er forelsket i dig
Du har brug for at vide, om han også gengælder dine følelser. Det kan godt være, at det kommer til at koste et venskab, men det venskab, I har lige nu, er det værd at bygge på?
Det venskab, I har nu, er kompliceret og uligevægtigt, for dine følelser for ham fylder rigtig meget. Så meget, at du ikke kan lade være med at følge med i hans korrespondancer på Facebook og mobilen.
Du bliver jaloux og mistænksom, og det er ikke spor sundt for dit forhold til ham, hvad enten det hedder venskab eller mere end det. Du er frustreret, bliver ked af det og græder, dine følelser er helt tyndslidte af at spekulere.
Jeg tror, du har brug for at se, om jeres venskab kan føre til mere.
Hvis det er for svært at sige det, du skriver her: ”Jeg er forelsket i dig, jeg har aldrig mødt en som dig. Jeg ønsker at fortsætte mit liv sammen med dig og dele alt med dig”, er der også en anden mulighed, og det er at skrive det i et brev. Du skal bare huske, at ord på skrift er altid svære, især når det handler om følelser, for der er altid en fare for at, det bliver misforstået.
Derfor vil jeg helt klart råde dig til at gøre noget meget modigt og sige det til ham.
Jeg har fundet lidt forskellige links til dig her på vores hjemmeside, som jeg tænker, du måske kan bruge i dine overvejelser om, hvad du skal gøre.
Jalousi og kærestesorg
Forelsket - en fantastisk følelse
Den eneste ene
Håber, du finder en vej ud af din frustration.
De kærligste hilsner
Vivian Heintze Dahl