Forelsket, hvordan scorer jeg hende?
Hej. Jeg er en dreng på 17, der går på efterskole, som er helt vild med en pige, men er bare i tvivl om hun kan lide mig, og hvordan får jeg hende?
Hun er den sødeste, smukkeste pige jeg har kendt hele mit liv, har så mange følelser for hende, ved bare ikke hvordan jeg skal få dem ud, er nok genert på det område, og vil være sikker på, hun kan lide mig før jeg tager et skridt videre.
Jeg har nogle problemer: Helt i starten havde jeg noget med en anden, og det blev mindre og mindre. Nu nu hader hun mig som pesten, har prøvet en del for at blive venner igen..
En ny pige kom ind mit hoved (Hende jeg vil score). Vi begyndte at snakke mere og mere sammen, og skrive søde osv..
da vi skulle til elevfest (ca. en uge senere) kunne jeg mærke hun godt kunne lide mig ( bla. hun kom hen til mig) vi dansede, men vi kom aldrig rigtigt til at snakke.
Jeg har også normalt svært ved at åbne op for mine følelser, så istedet bliver jeg nok ham den lidt hardcore/ kolde type, selv om det er det jeg mener.
Efter elevfesten blev det mere til venner, hvilket jeg var ked af, og en uge efter havde hun noget med min rombo, og til næste elevfest kyssede de, og jeg var sønderknust, så jeg fandt hurtigt en anden (lavede ikke noget med hende), men vi snakkede stadig som venner.
Men det gik hurtigt væk mellem dem, og næste elevfest kyssede hun med en af mine venner, men de havde ikke noget, det var ham der var et svin, og der var ikke mere i det.
I hverdagene snakker vi ind imellem, tit når vi snakker ved mig rører hun mig sårn lidt, altså på mine hænder, eller mave. osv.. ikke på en pervers måde!
Ved hun har kunne lide mig men, ved bare ikke om hun stadig gør mere.
kan ikke holde det ud meget mere, det er så svært at snakke med hende på en venne-måde når man inderst inde virkelig er forelsket i hende!
Håber virkelig i kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre!
på forhånd tak! :-)

SVAR:
Kære forelskede dreng
Tak for dit spørgsmål!
Du spørger, hvordan du kan score hende, du er forelsket i – og hvad du skal gøre.
Vær tydelig
Først må jeg sige: Find ud af hvad du vil og gå HELHJERTET efter det. Jeg tror allerede du ved, hvad du vil – at du ønsker at score pigen, MEN hvor er det vigtigt, at du ikke sender modsatrettede signaler til hende. Det skriver jeg, fordi jeg opfatter, at du har været meget utydelig. Du fortæller, at fordi hun kyssede med din rumbo og du blev sønderknust, så fandt du hurtigt en anden. Hvis du virkelig vil noget med den pige, du er forelsket i, så hold dig fra andre piger!!! Ellers gør du både dig selv og hende total-forvirret. Du leger også med andre pigers følelser, og den pige du er forelsket i, har ingen chance for at ”opdage”, hvor interesseret du er i hende.
Hvilket kæresteforhold ønsker du?
Jeg synes også, at du skal finde ud af, om hun virkelig er den pige, du gerne vil være kæreste med, og hvad du så vil acceptere i jeres forhold, hvis det når så vidt. Hun kysser den ene uge med en fyr og den næste uge med en anden. Hvad er holdbart? Vil du ikke gerne, at hun vælger dig og kun kysser med dig? Ønsker du at være hendes kæreste for en uge eller to, eller vil du satse på mere? Hvis du vil mere, så er det vigtigt, at I begge gør op med jer selv, hvad I vil med et forhold. Og også får snakket med hinanden om det.
For mig at se virker hun til at være typen, der lidt hurtigt kan springe fra den ene til den anden. Jeg synes, det er vigtigt, at man i et kæresteforhold kan regne med hinanden. Det, du beskriver, tyder for mig på, at ingen af jer er helt klar til at gå ind i et kæresteforhold. Men det må du selv overveje.
Sats på kontakt og venskab
Hvis du kommer dertil, at du ønsker at involvere dig med hende, så foreslår jeg, at du opsøger hende noget mere. Viser hende at du gerne vil snakke med hende. I vil på ingen måde tage skade af at få opbygget et venskab, hvor I kender hinanden endnu bedre, snakker med hinanden og finder ud af, om I kan stole på hinanden. Find på noget at lave sammen – spille pool, badminton, lave musik eller hvad I nu er til. På den måde lærer I hinanden endnu bedre at kende. Jeg tror ikke, at du helt automatisk uden at gøre noget særligt for det, kan finde ud af, hvad hun føler og vil. Hun sender så dobbelte signaler, hvilket du også gør selv.
Når du så er mere klar til det, så kan du fortælle hende, at du føler noget for hende. Du skriver, du er genert på det område og kommer til at spille hardcore. Men måske du alligevel vil kunne tage dig sammen til at spørge hende om at gå en tur, hvor du får fortalt hende, hvad du føler og tænker. Eller evt. skrive det til hende. Eller næste gang hun rører dig på hænderne eller maven spørge hende, om hun lægger noget i det. Kærlighed er et sats – og kan gøre meget ondt. Men satser man ikke, så får man intet. Sådan noget kommer ikke af sig selv.
Held og lykke med at gå efter det, du vil. Men gør det nu helhjertet og uden at kysse med ”hvem som helst”, hvis du skulle blive såret. Sats på kærlighed og et forhold, hvor I kan regne med hinanden. Det vil du i længden være mest taknemmelig for.
Kærlig hilsen Lene