Forelsket efter en "trekant" – er det en farlig leg?
Jeg tror, jeg er blevet voldsomt forelsket i en anden kvinde, som er gift og ved ikke lige, hvad jeg skal gøre. Jeg har i en periode være på scor.dk for at udforske min seksualitet, og kom sammen med det her par i en trekant. Inden vores møde havde jeg en lang varm, kærlig, fræk og intim korrespondance med kvinden.
Ved vores erotiske møde os tre, fornemmer jeg, at hun flere gange trækker sig væk. Jeg har efterfølgende spurgt hende, hvad der sker og hun siger, at det konflikter i hende. Hun har givet udtryk for, før vores møde, at hun finder, det vi gør meget forbudt, hvilket jeg har tolket som hendes barriere i sengen. Hun vækkede meget stærke følelser i mig, og jeg begyndte at tænke, om jeg var blevet forelsket i hende
Vi har efterfølgende skrevet sammen, hvor jeg har spurgt, om vi skulle afslutte kontakten, da det var meningen, at det kun skulle være en engangsforestilling for at leve nogle seksuelle fantasier ud. Til det svarede hun at de gerne ville mødes en gang til alle tre. Jeg har fået mange hede erotiske breve fra hende, men jeg ved ikke rigtig, hvad der foregår i hende og hvilke interesser hun har i mig. Tænker, at hun heller ikke ved det selv.
Jeg har ytret ønske om, at jeg ville elske at være alene med hende, men hun har meldt tilbage, at vi vil altid være tre i sengen og at hun ikke er biseksuel og ikke ville indlede et forhold til mig alene.
Efter vores møde som efterhånden er en måned gammelt, tænker jeg stadig meget på hende. Så det føles meget smerteligt ikke at se hende, og jeg tænker at jeg må bryde kontakten for at få ro i mit sind. Tænker at jeg bevæger mig meget ude på dybt vand og tænker at jeg må afslutte det, men samtidig er mine følelser for hende meget stærke.
Jeg tænker, at jeg er ude i en farlig leg, hvor jeg kan blive ”brændt” rigtig voldsomt, hvis jeg ikke passer på mig selv. Hvad siger I? Skal jeg trække mig eller fortsætte denne seksuelle tiltrækning og undersøge det yderligere, og lad tingene komme som de kommer?
vh Tøs, 41 år
(spørgsmål forkortet af redaktionen)

SVAR:
Kære Tøs
Tak for din mail. Jeg kan godt forstå, at du er fuld af forvirring, uro, spænding, smerte og angst i et frustrerende virvar af modsatrettede følelser. Du skriver selv, at du føler, du har bevæget dig ind i en farlig leg, hvor du kan blive ”brændt” rigtig voldsomt. Dit spørgsmål er, om du skal forfølge den tiltrækning, du har mærket, eller om du skal trække dig.
Følelser – fornuft og alarmklokker
Mit råd til dig er, at du skal trække dig. Du skal handle på de ”alarmklokker” du mærker og passe på dig selv. Det er vigtigt, at vi lærer at holde fast i os selv, og ikke lade alle følelser, tiltrækninger og stemninger kaste os rundt i forskellige spor og retninger. Er følelserne ikke et udtryk for noget af det, der bor dybt i os? Jo, det er det. Og vi skal lære at udnytte følelserne positivt, for deri ligger en vidunderlig kraft og lidenskab. Men vi skal også kende lidt til følelsernes egenskab. Vore følelser bliver nemlig let påvirket, og pirrer til vores fantasi og lyst og kan trække os i mange retninger. Men følelserne er ikke pålidelige som ”vejviser” for dit liv. Hvis vi lukker af for vores sunde fornuft og dømmekraft, så kommer vi virkelige galt afsted. Jeg opfatter det, du fortæller mig, som at du har en dyb længsel efter at mærke dig selv, og ikke mindst din seksuelle kraft. Det fortæller dine eksperimenter mig. Det er en sund og naturlig længsel. Den følelse er vigtig at anerkende. Det er en del af din identitet som kvinde. Så den mener jeg ikke, at du skal begrave. MEN… du skal udnytte den positivt, og ikke sådan at du ”brænder” dig eller på anden måde kommer til at handle destruktivt.
Den positive seksuelle kraft
Vores helt overordnede holdning her på AdamogEva.dk er, at vi er skabt med vores seksuelle kræfter og længsler med det formål at opnå et helt specielt fællesskab og samhørighed, som det findes mellem to elskende. Sex er et af kærlighedens sprog. Jeg er ikke sikker på, om du har opdaget, hvad det er for en hjemmeside, du har skrevet til. Her på AdamogEva.dk skriver vi om sex og følelser ud fra en tillid til, at vi er skabt af Gud, og at han i Bibelen giver os en sund vejledning til, hvordan vi får mest ud af det liv, han har givet os. Vi tror på, at vi i Bibelen finder en visdom om sex, som rummer en meget dyb, stærk, vild og smuk kraft. Vi lærer, at sexlivet er givet os, som et intimt sprog mellem to elskende. Sex er en måde at blotte sig selv for et andet menneske og sige: ”Jeg er din.. jeg giver dig alt, hvad jeg har at give” . Sex knytter os sammen. Sex er som superlim mellem to. I det øjeblik, at vi ”leger” med sex, uden at sætte det ind i den dybe fællesskabs ramme, så kommer vi til at ødelægge noget i os selv. På sigt kan vi helt ødelægge vores evne til at smage den sande seksuelle kraft, som fra skabelsen af lagt ned i os.
En stor udfordring – grib den
Jeg vil gerne udfordre dig til at læse nogle af de artikler, vi har her på AdamogEva.dk. Det er nok en helt anden vinkel på det, end du har været vant til. Men prøv at tag udfordringen op. Jeg tror, at du med den kontakt, du har til dig selv og din længsel efter at leve livet fuldt ud – vil kunne finde noget i disse artikler, du har lyst til at udforske nærmere.
Vejen til god sex
Sex i Bibelen, stærke sager.
Sex og følelser
Hvad er jeg værd?
Jeg håber du kan bruge det til noget. Du kan også klikke videre og læse meget mere.
Jeg ønsker også, du skal vide, at du er værdifuld. Gud elsker dig. Du er skabt som kvinde og Gud ønsker, at du skal tage imod det liv, han giver dig, og leve det fuldt ud.
Han har noget bedre til dig, end tilfældige forhold, hvor forskellige sex-eksperimenter ikke fylder det behov for fællesskab og accept, som du har brug for.
Du er meget velkommen til at skrive igen, hvis du tænker, at du kan bruge os til noget.
De bedste hilsner. Benna