Flirtet og kysset et par gange - hvad gør jeg?
Hej. Jeg var til nytårsaften med nogle venner, og nogle jeg slet ikke kendte. Der var så denne her pige på 22 år, som jeg faldt i snak med og senere kyssede.
Nogle dage efter tog jeg hjem til den person, der holdt nytårsaften og drikke lidt, og jeg spurgte, om hun ikke ville med, men det ville hun ikke. Så var der en, der spurgte, om vi ikke kunne køre en lille tur og hente en af vennerne, så det gjorde vi. Da vi så holder udenfor huset, kommer hun ud ad døren, hende jeg er forelsket i.
Vi kommer hjem til de andre og hygger og drikker lidt, vi sidder og flirter og ender med at kysse igen.
Jeg fulgte hende hjem, og vi stod og kyssede 20 min.
Der er bare det problem, at hun går i skole i Jylland, og jeg arbejder på Sjælland. Vi skriver sammen, og hun er hjemme hver weekend.
Håber I vil hjælpe mig
F. 19 år

SVAR:
Kære F
Mange tak for dit brev.
Du skriver, du har været sammen med en pige 2 gange, hvor I begge gange under påvirkning af alkohol har kysset. Du er nu forelsket, men afstandene er for store, du arbejder på Sjælland og hun går i skole i Jylland men er hjemme i weekenderne.
Hvad gør du?
Hvad er en flirt
Du fortæller, at anden gang i mødtes flirtede og kyssede I. I har sikkert begge fundet hinanden tiltrækkende og charmerende og nydt hinandens selskab og nydt at få positiv opmærksomhed.
En god flirt er noget, der styrker ens selvopfattelse og giver én en følelse af at være værdsat.
Alkohol og dømmekraft
I har dog kun været sammen de 2 gange, og spørgsmålet er, om I egentlig kender hinanden. Der har været alkohol involveret i jeres forhold begge gange. Mange unge drikker for at slippe hæmninger, overvinde generthed og få større selvsikkerhed. Det kan føles lettere at komme i kontakt med det modsatte køn.
Jeg vil råde dig til at følge den trend, der er bland en del af de unge i dag: Det er bare ikke sejt at drikke sig fuld, det er sejt at passe på sig selv, sin krop og kende sine grænser.
Læs også:
Sex og alkohol
Alkohol så det rykker
Kærester?
Prøv at være sammen med hende, hvor der ikke er alkohol involveret, inviter hende på en cafetur, find ud af hvad rummer denne pige, hvad er hun for én.
Forsøg dig med at lære hende at kende. Find ud af om forelskelsen er gengældt. For at det kan blive til et kæresteforhold, er du helt afhængig af at have kendskab til hendes tanker og følelser. Stille og roligt må I finde ud af, om I holder af hinanden og om I skal komme sammen. Den usikkerhed, som kan føles i starten, er netop en hjælp til at finde ud af, om I skal have et forhold eller om det bare var denne flirt. Så vil I også finde ud af, om I kan være kærester trods distancen mellem Jylland og Sjælland.
Læs mere her: Kærestepotentiale… eller en god ven?
Held og lykke med det hele
Kh Lise Hammer Thuesen