Flirt over nettet - hvad gør jeg, når min mor er imod vi mødes?
Hej AdamogEva.dk! - Ja, her kommer så mit spørgsmål... Jeg er en pige på 14 år.. Her for 7 måneder siden har jeg mødt en vildt sød dreng over nettet, ja..
Her for et par uger siden, skrev han, at han havde fået følelser for mig (Det skal lige siges, at han er 16 og jeg kan også lide ham.) Vi begyndte at flirte endnu mere, jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal sige dette til min mor.
Min mor er nemlig ikke helt vild med, at jeg mødes med ham, men jeg har prøvet at lokke hende, hvis nu hun tog med mig! Men jeg kan simpelthen ikke lokke hende til det og jeg elsker denne dreng virkeligt højt, selvom vi kun har skrevet i cirka et halvt år..
Hvad kan jeg gøre????? Hjælp, tak!
Forvirret, 14 år

SVAR:
Kære Pige på 14
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå, at du er interesseret i at mødes med denne dreng efter at have skrevet med ham i et halvt år. Og at det ikke bliver mindre interessant for dig, når han skriver, at han har følelser for dig. Der er et lignende spørgsmål fra en anden pige på 14 år, som du evt. kan læse sammen med det svar, hun får på linket:
Mor ønsker ikke jeg har kontakt med denne dreng - hvad gør jeg?
Jeg synes blandt andet dette udklip af svaret også er værd for dig at overveje i forhold til din mor:
Og så er der din mor.....
Jeg kan forstå, du ikke er enig med din mor om det her, så derfor spørger du adamogeva, hvad du skal gøre, for du kan virkeligt godt lide ham. Og det er svært for dig lige nu, at være i den usikkerhed – skal du lytte til din mor og rette ind efter hende, eller lytte til dig selv og det, du mærker? Eller er der en tredje mulighed?
Prøv at lyt til, hvad der ligger i din mors frygt
Jeg tænker, det allerbedste kunne være, at du får snakket rigtigt meget med din mor om det her, for at forstå hendes bekymring for dig. Hvad er det, hun ser, som får hende til at sige, du ikke må have kontakt med ham? Og mine gætterier er der ikke meget ved – du har brug for at høre hendes begrundelser. Vil du kunne finde modet til at snakke med hende om det?
Kontakt via nettet
Jeg håber, at du kan få en snak med din mor om det. Måske går hendes bekymring på, at du ikke har mødt eller set drengen før, samt at han er et par år ældre. Internettet giver ikke samme mulighed for, at du kan mærke, om der er kemi mellem dig og drengen, samt om du har tillid til ham, du skriver med.
En anden ting er, at der er nemmere at have mod til at skrive noget personligt og følelsesladet, end det er at sige det. Ofte føler vi os lidt mere modige, når vi kommunikerer via nettet. Vi tør mere, siger mere og flirter måske også mere.
Flirt eller mere end det?
I dine tanker om hvor du står i forhold til drengen, kan du måske have glæde af at læse følgende artikel:
Kærestepotentiale… eller en god ven?
Og så håber jeg, at du sammen med din mor kan finde frem til, hvorvidt I eventuel skal mødes, så du kan blive klogere på, om det mest har været en sjov flirt på nettet eller om det kunne blive til et godt venskab eller et forhold en dag. Når vi møder mennesker på nettet, kan der mangle den dimension med at stå overfor hinanden, og det lyder som om, det er den del, du godt kunne tænke dig at blive klogere på.
Læs evt. også artiklerne:
Flirt - den vilde jagt efter en kæreste
Pigevenner og drengevenner
Den eneste ene
Venlige hilsner fra Katrine