Er penisstreng for kort og hvordan komme i kontakt med pigen?
Hej, jeg er en dreng på 16 år, som tror på Gud. Jeg har i mange år haft det dårligt med min penis, fordi jeg synes, den er meget lille. Jeg ved ikke, om det måske er fordi, at jeg har forhudsforsnævring, at min penis ikke er vokset så meget. Jeg kan i slap tilstand godt få den ned over glans, men i stiv tilstand laver den nærmest nogle folder for enden af glansen, og det strammer samtidig meget i min penisstreng.
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal sige det til min far, eller om jeg skal vente, til jeg bliver ældre, og selv får mod til at gå til lægen med det.
Desuden har jeg fået et godt øje til en pige, men kan ikke tage mig sammen til at snakke med hende. Vi får ofte øjenkontakt, men ved bare ikke hvordan jeg skal komme i gang med at snakke med hende. Jeg har altid haft det svært med min generthed overfor piger, men synes det er blevet bedre det seneste år. Er dog ikke sikker på, om hun kan lide mig, da jeg er lidt buttet..
Mvh den usikre

SVAR:
Hej du!
Penisstreng for kort?
Jeg kan ikke udelukke, at det er relevant for dig, at få en læge til at kigge på det.
Du kan henvende dig til din læge uden at spørge din far, da du er over 15. Du kan finde din læges navn og nummer på dit sundhedskort. Men samtidig vil jeg nu opfordre dig til at få snakket med din far om det, husk på at han også har være teenager og måske også haft sine bekymringer om forskelligt. Du kunne måske sige noget med, at du har et problem, som du tænker på, om du måske skal have en læge til at kigge på.
Utilfreds med udseende
Når du nu synes, at du er lidt for buttet og synes, det er et problem, kan jeg anbefale at du rører dig mere, dvs. fx løb eller cykling, gerne en time tre gange om ugen, og da af høj intensitet, hvor pulsen kommer højt op, ikke bare alt for stille og roligt.
Mange unge er ikke tilfredse med deres krop. Det kan du læse mere om her på siden. Her er nogle eksempler, og du kan selv finde flere:
Meget utilfreds med mit udseende ... HJÆLP! - hvad gør jeg?
Kan I hjælpe mig vedr. forelskelse og så det med vægt?
Genert - hvordan tage kontakt
Der er skrevet en del om dette emne på siden, prøv selv at søge videre: Gå til søgefunktionen og skriv de ord, som passer på din situation: Prøv med ”genert” eller ”kontakt” .
Her er også nogle links, som jeg tror, du kan have glæde af at læse:
Kærestepotentiale … eller en god ven?
Hvordan bliver jeg bedre til samtale og socialt liv?
Er alt for genert? Hvordan bliver jeg mere modig?
Problemer med det sociale – kan I hjælpe mig?
Andreas Hoff